6 modalități de creare a unei conexiuni mai puternice cu clienții

Pentru orice afacere, clientul reprezintă cea mai importantă piesă din puzzle, aflându-se în centrul existenței unei companii. Acest lucru o știe chiar și clientul. De aceea, pentru a ajunge la succes este vital să promovezi și să stabilești o conexiune puternică între companie și client.

Iată șase modalități prin care poți stabili și întări o legătură reală și stabilă cu clienții.

  1. Ține cont de preferințele și caracteristicile unei „buyer persona” (clientul real)

O „buyer persona” este de fapt cumpărătorul real, definit prin intermediul comportamentului, credințelor, obiceiurilor și deciziilor sale în relația cu un anumit produs (și nu brand). Cu ajutorul acestei tipologii de persoane se poate stabili mai clar targetul, se poate defini conținutul, mesajul și canalele de promovare pentru un anumit produs/serviciu.

Pentru a avea o imagine mai clară asupra tipologiei de persoană care are o legătură cu compania ta și de ce, află pe lângă datele generale demografice, de ce, cum și când decid aceste „buyer personas” să aleagă sau să achiziționeze un produs/serviciu. Mai mult, ține cont de obiectivele, valorile și care sunt activitățile lor de bază. Aceste detalii îți pot permite să creezi o legătură mai profundă cu clienții și, în cele din urmă, să le oferi produse/servicii mai bune.

  1. Fii chiar tu client

Managerii ar trebui să se pune constant în locul clientului. Astfel, ar trebui în mod regulat și în mod anonim să viziteze site-ul companiei, să cumpere produsul/serviciul și să contacteze serviciul clienți. Dacă acest lucru nu este posibil, fă acest scenariu cu personalul.

Totodată, poți să te folosești de un instrument excelent pentru conectarea cu clientul: harta călătoriilor clientului sau „customer journey map”. Aceasta este o schiță a modului în care clientul interacționează cu compania ta. Această hartă nu este una liniară, ci poate urmări un client în timp ce acesta sare în diferite etape de interacțiune cu brandul companiei: de la învățarea despre produs, până la achiziție, apoi, probabil, înapoi la învățarea mai mult despre produs și așa mai departe. Urmărirea acestor comportamente îți poate oferi idei clare despre experiența reală a clientului. Prin intermediul acestui instrument vei ști când și de ce este atras clientul de produs sau dimpotrivă, dacă este frustrat sau nesatisfăcut. În această situație, vei putea remedia minusul descoperit.

  1. Umanizează-ți compania

Pentru a stabili o legătură adevărată între client și companie este nevoie să oferi informații reale despre istoria, fondatorii și parcusul companiei pe piață. Mai mult, pe lângă text, adaugă o colecție periodică de imagini relevante ale echipei, ale activitilor desfășurate, evenimentelor, care stârnesc o emoție. Astfel, clienții vor ști ce faci și de ce faci ceea ce faci, iar acest portret creat va umaniza compania în ochii consumatorului.

  1. Creează o comunitate

Pentru a dezvolta o relații cu clienții după cumpărarea inițială poți crea un forum online, un chat sau un grup de social media, care le permite acestora să comunice între ei sau cu echipa ta, sau să facă schimb de idei. Aceasta este o oportunitate și o modalitate foarte bună de a avea acces direct la opiniile, ideile, chiar și reclamațiile clienților, lucru care îți permite să reacționezi la acestea în timp real. Totodată, aceasta este o modalitate de a spori loialitatea și satisfacția, acceptând sugestiile de îmbunătățire a unui produs/serviciu.

Crearea unei comunități îi face pe clienți să se simtă auziți și importanți, ceea ce îmbunătățește experiența lor generală într-un mod în care angajații la nivel individual nu o pot face neapărat.

  1. Îndeamnă clienții să participe activ

Clienții pot fi o resursă inestimabilă pentru marketing și conținut. Compania poate construi conexiuni cu clienții prin solicitarea de recenzii, invitându-i să posteze pe blogul sau grupul companiei. Mai mult, poți crea o campanie în care să îi încurajezi să posteze fotografii cu ei înșiși în anumite ipostaze interesante (de exemplu să se fotografieze zâmbind, sau cu echipamentul companiei X etc.). Poți să îți promovezi clienții atunci când au o anumită realizare, cu ocazia unei aniversări sau unui obiectiv îndeplinit. De exemplu, poți oferi un cupon de reducere atunci când ajungi la un anumit număr de urmăritori pe rețelele sociale.

  1. Organizează sau găzduiește evenimente

Evenimentele au puterea de a lega și apropia oamenii. Invitarea oamenilor la un eveniment online sau live, un webinar, o conferință reprezintă o modalitate excelentă de a construi o comunitate solidă și reală. Orice oportunitate de a interacționa cu clienții într-un context în afara procesului de cumpărare va favoriza o legătură pozitivă cu aceștia.

Dacă reușești să pui în practică aceste puncte, clienții tăi vor simți că fac parte dintr-o comunitate, vor simți o legătură reală cu compania și brandul companiei și vor avea încrederea că le vei oferi ceea ce au nevoie. Vei crea o situație win-win, lucru pe care îl dorește orice companie.

 

Sursa informațiilor din acest articol: https://www.destinationcrm.com/Articles/ReadArticle.aspx?ArticleID=117631

More from our blog

See all posts