5 principii psihologice pentru îmbunătățirea marketingului de conținut

conținut

Specialiștii în marketing au folosit de ani de zile psihologia, pentru a influența comportamentul clienților. Conștientizarea principiilor psihologice este utilă dacă construiești un site web, un mesaj pe o rețea de socializare sau dacă scrii un articol pe blog. Cu cât știi mai mult despre modul în care funcționează mintea, cu atât mai mult poți lua decizii informate. Provocarea constă în transformarea unor concepte psihologice complexe în acțiuni care să ducă la decizii în viața reală.

Iată 5 principii psihologice care te pot ajuta să creezi marketing de conținut cât mai eficient.

  1. Fluența cognitivă

Numărul de decizii luate pe parcursul zilei este uimitor. Un studiu realizat de Microsoft în 2013 arată că atenția oamenilor care judecă un site web este de maxim 8 secunde. Astfel, oamenii preferă un conținut simplist, evitând în mod inconștient informațiile care sunt redate complicat.

În acest sens, fluența cognitivă se referă la conținutul simplu, rapid de parcurs și de înțeles. Astfel se explică afinitatea oamenilor pentru emoticon-uri, simbolurile care exprimă emoția într-un mod simplu.

Sfaturi pentru marketingul de conținut:

  • Dacă produsul pe care îl promovezi este unul complex, explică-l în termeni de bază, cât mai simplu posibil.
  • Asigură-te că postările din social media sunt cât mai scurte.
  • Utilizează hashtag-uri în social media, pentru a evidenția subiectul conținutului.
  • Creează call to action-uri clare și concise.
  • Axează-te pe un anumit subiect pentru articolul de blog, video sau pagină web.
  • Creează o grafică atrăgătoare pentru a comunica mesajul rapid și eficient.
  • Folosește cuvinte cheie în link-uri, pentru ca vizitatorii să vadă din primele secunde despre ce subiect se vorbește în pagină.
  • Utilizează infografice și clipuri video, pentru a comunica un mesaj complex într-o modalitate simplă.
  • Dacă sunt potrivite pentru brandul companiei, folosește emoticon-uri în transmiterea mesajelor.
  1. Dovada socială

Conform principiului psihologic al dovezii sociale, oamenii sunt mai susceptibili să acționeze atunci când văd că alții au făcut-o deja. Indiferent dacă citesc un post sau achiziționează ceva, oamenii preferă să urmeze pe urmele altora ca ei. De aceea, citesc comentarii, opinii, recenzii.

Deoarece accesul la date și informațiile online despre companii crește, acest principiu devine din ce în ce mai important.

Sfaturi pentru marketingul de conținut:

  • Stabilește încrederea, astfel încât clienții să se simtă confortabil vorbind despre marcă.
  • Încurajează clienții să dea mărturii și promovează-le.
  • Afișează vizualizările (dacă conținutul are succes).
  • Colaborează cu influenceri.
  • Încurajează conținutul generat de utilizatori și opiniile din partea experților.
  1. Teoria Setului Perceptual

Teoria Setului Perceptual se referă la modul în care mintea umană percepe lucrurile. Acest principiu influențează construirea mesajului în funcție de comportamentul uman.

Așteptările oamenilor sunt modelate de experiențele trecute. Fiecare om selectează ceea ce îl interesează, deduce cum funcționează pe baza experienței și combină circumstanțele actuale cu cunoștințele anterioare pentru a interpreta ce trebuie să facă.

Din punct de vedere al marketingului, în cadrul unei promovări, oamenii așteaptă un anumit tip de conținut, iar dacă l-au parcurs și doresc să continue să cunoască sau să acționeze, însă nu sunt ghidați către următorul pas, aceștia pot deveni confuzi.

Sfaturi pentru marketingul de conținut:

  • Creează un fir logic al conținutului din landing page, pentru a stârni curiozitatea și pentru a îndeplini așteptările.
  • Include un call-to-action relevant și evident de fiecare dată.
  • Nu explica mai mult decât este nevoie. Oamenii știu ce trebuie să facă în continuare.
  1. Modele de persuasiune

Deși există multe modele psihologice de persuasiune, modelul de comportament Fogg este deosebit de util atunci când planifici conținut pentru campania de marketing.

Teoria lui BJ Fogg (fondatorul catedrei de „Tehnologii de Convingere” de la Stanford) oferă un sistem de creare a comportamentului dorit – el credea că motivația, aptitudinea și un declanșator ar trebui să coincidă pentru ca utilizatorii să acționeze.

Motivația și capacitatea sunt două elemente importante pentru cumpărători și sunt esențiale pentru crearea unui conținut eficient. Pentru a motiva oamenii, conținutul trebuie să aibă mesaje puternice și relevante. De asemenea, mesajele trebuie să fie ușor de înțeles – acest lucru se leagă de principiile fluentei cognitive și ale teoriei setului perceptual. Mai mult, pentru ca oamenii să treacă la acțiune, cele două elemente trebuie să fie finalizate cu un declanșator.

Un alt model al comunicării persuasive este modelul de la Yale, care pune accent pe importanța construirii unui brand de încredere, deoarece încrederea, sinceritatea și autenticitatea sunt factori cheie care influențează comportamentul.

Principiul lui Robert B. Cialdini (renumit profesor american de marketing și psihologie) spune că, într-o lume a supraîncărcării informației, oamenii preferă scurtăturile atunci când iau decizii de cumpărare. Factorii de influență pentru cumpărare sunt: frica de a pierde, dovada socială și acțiunea de a achiziționa ceea ce consumatorii dețin întotdeauna.

Sfaturi pentru marketingul de conținut:

  • Crește nivelul motivațional, oferind mesaje relevante.
  • Creează mesaje simple.
  • Include un declanșator convingător, care să încurajeze trecerea la acțiune.
  • Asigură-te că tot conținutul include și ține cont de motivație, abilitate și un declanșator eficient.
  1. Psihologia culorii

Culoarea este un aspect vital pentru specialiștii în marketingul de conținut atunci când creează pagini web, creează machete grafice sau clipuri video.

Studiile recente sugerează faptul că oamenii judecă un produs nou în primele 90 de secunde de la vizualizare, iar până la 90% din această evaluare se bazează pe culoare.

Sfaturi pentru marketingul de conținut:

  • Identifică ce culoare te poate ajuta să evoci emoția dorită din conținutul pe care îl promovezi.
  • Prezintă în mod consecvent culorile mărcii în conținut.
  • Pentru a stimula un sentiment de urgență, alege pentru butoanele call-to-action, culori precum roșu, portocaliu sau galben. Mai mult, culoarea butoanelor trebuie să fie în contrast cu textul pentru a ieși în evidență. Alege culori plăcute ochiului și care nu lezează sau nu distrage atenția de la mesajul promovat.

Dacă încă nu ai aplicat unele dintre aceste concepte, la început vor necesita timp și atenție, pentru a fi integrate cu succes în marketingul de conținut al companiei. Însă, odată stăpânite, vor deveni  în mod natural parte din planificarea marketingului de conținut potrivit pentru compania ta.

Informațiile psihologice îmbunătățesc experiența utilizatorilor și pot ajuta la menținerea unor perspective suficient de mari pentru a le converti. Mai mult, cu ajutorul acestor principii psihologice vei reuși să creezi conținut de calitate, ușor de parcurs și de reținut, care să atragă și să determine oamenii să întreprindă acțiunea dorită.

 

Sursa informațiilor din acest articol: https://contentmarketinginstitute.com/2018/07/psychological-insights-marketing/

More from our blog

See all posts