În prezent, aproape toate companiile utilizează marketing de conținut. Marketingul de conținut ajută organizația să se conecteze cu clienții într-un mod mai impactat și mai relevant decât alte forme convenționale de publicitate și marketing.
Deși este folosit de aproape toate afacerile, asta nu înseamnă că o fac într-un mod corect și în avantajul lor.
Iată câteva motive pentru care marketingul de conținut poate să nu funcționeze în afacerea ta:
- Nu există o strategie de marketing de conținut bine definită.
Pentru a avea un succes măsurabil ai nevoie de o strategie și niște indicatori de performanță înainte de a începe. Astfel, echipa ta va putea să le folosească ca referință.
Evaluează rezultatele eforturilor actuale (cum ar fi traficul pe site, afișările de pagină, cotele sociale, ratele de clicuri etc.) și stabilește obiective pentru îmbunătățirea strategiei de marketing de conținut. De acolo, potrivește valorile cheie cu obiectivele de conținut, urmărește în timp și examinează continuu strategia pentru a te asigura că este eficientă. Dacă aceasta nu funcționează, cu ajutorul evaluării rezultatelor vei ști ce se întâmplă și vei putea face ajustările necesare.
- Conținutul nu este relevant, autentic sau suficient de convingător.
Marketingul de conținut oferă oportunitatea de a fi real, de a fi uman, de a fi creativ – chiar dacă aceasta înseamnă a-ți asuma riscuri. Desigur, trebuie să rămâi în parametrii brandului tău și să fii profesionist. Dar caută modalități prin care marketingul de conținut să se angajeze la nivel uman. Oamenii vor respinge instantaneu conținutul pe care îl percep ca fiind învechit, repetitiv și neautentic. Și dacă nu este cel puțin faptic și lipsit de greșeli flagrante, nu vei câștiga niciun client.
Conținutul proaspăt și unic este esențial. Publicul caută în mod activ conținut care este informativ, angajat, grijuliu și valoros. De aceea, pune-te în locul clientului pentru a genera conținut care să rezoneze cu acesta și să îl susții cu o cercetare solidă și exemple relevante.
Ține minte că dorești să dai valoare vieții publicului prin conținutul tău, nu doar să-ți vinzi propriile produse.
- Conținutul nu este livrat într-un format ușor de citit și accesibil pe toate dispozitivele.
Încă mai trimiți clienților e-mail cu pdf-uri cu pagini multe și încărcate de cuvinte greoaie? Site-ul companiei nu este încă „mobile friendly”? Dacă da, schimbă acest lucru chiar acum. În prezent, o mulțime de cumpărători B2B folosesc dispozitive mobile pentru a-și face cercetarea. Așa cum mulți oameni folosesc smartphone-uri pentru a face cumpărături online, la fel procedează și clienții B2B, care se vor uita la site-ul, magazinul online sau blogul companiei de pe un dispozitiv mobil. Pune la punct aceste aspecte, deoarece de multe ori sunt cartea de vizită a companiei.
- Nu ai alocat un buget suficient pentru marketingul de conținut.
Companiile care cheltuie mult pe marketing își pot dezvolta piețele mai rapid decât companiile care nu cheltuie prea mult. Astfel, dacă dorești rezultate cu marketingul de conținut, trebuie să cheltui suficienți bani pentru a face o diferență.
Adevărul este că marketingul de conținut nu este ieftin, iar conținutul de înaltă calitate vine cu siguranță la un preț.
Content Marketing Institute raportează că cei mai eficienți marketeri B2B distribuie o parte importantă (42%) din bugetele totale la Marketingul de conținut. Este nevoie de o experiență considerabilă și de echipe dedicate de marketing de conținut pentru a executa o strategie într-un mod eficient.
- Nu promovezi în mod activ și strategic conținutul.
Crearea conținutului este doar o parte a marketingului de conținut. Cealaltă parte este reprezentată de promovarea acestuia.
Iată câteva modalități excelente de distribuire și promovare a conținutului:
– Alătură-te comunităților din domeniu. Grupurile online și forumurile sunt foarte potrivite pentru a distribui articole și videoclipuri relevante. Ele oferă, de asemenea, oportunități de a colabora cu alți bloggeri, experți și influențatori.
– Utilizează eficient rețelele sociale. Schimbul de postări pe social media și prin e-mail este ușor și convenabil. Distribuie propriul conținut și încurajează-i pe alți membri ai companiei tale să facă același lucru și să mărească zona de acoperire.
– Promovează conținutul. Chiar dacă trebuie să plătești pentru promovarea lui, promovarea conținutului prin intermediul Google AdWords sau prin rețelele sociale poate fi o opțiune eficientă și va avea rezultate pe termen lung.
– Folosește-te de instrumente online. Instrumentele digitale precum Periscope, Flipboard, BuzzStream și BuzzSumo te pot ajuta în acest sens, pentru ca publicul să găsească conținutul – și îți permit să captivezi publicul în mod creativ.
- Nu ai răbdare și nu aștepți rezultatele.
Marketingul de conținut necesită timp. Nu te aștepta la rezultate în câteva săptămâni sau chiar câteva luni. Este nevoie de timp pentru ca rezultatele să se manifeste efectiv, iar traficul redus sau conversiile puține nu implică neapărat faptul că lucrurile nu funcționează sau că ar trebui să renunți la strategie.
Analizând rezultatele poți găsi lucruri care nu funcționează. Acestea pot fi ajustate în cadrul strategiei și pot fi testate în timp. Mai mult, anumiți factori nu pot fi controlați. În loc să te descurajezi, învață din greșeli și adaptează strategia de marketing de conținut în avantajul companiei.
Marketingul de conținut poate fi o zonă dificilă, însă atunci când elementele esențiale sunt puse la punct, șansele de succes cresc considerabil. Dacă ai o strategie bună, un buget pe măsură, un conținut original și optimizat și un plan de promovare, tot ce trebuie să faci este să pui strategia în aplicare, să o monitorizezi, să o adaptezi dacă este cazul și să îi acorzi suficient timp pentru a da rezultate concrete.
Continuă să creezi conținut de calitate, care să atragă publicul și să îl facă să reacționeze pozitiv la strategia de marketing de conținut. Rezultatele vor fi grăitoare.
Sursa informațiilor din acest articol:
https://blog.influenceandco.com/6-reasons-your-content-marketing-isnt-working-for-you
https://neilpatel.com/blog/content-isnt-working-for-you/
https://www.relevance.com/5-reasons-why-your-b2b-content-marketing-isnt-working/