Un instrument foarte util în domeniul prospectării pieţei de desfacere este Google Trends. Această unealtă poate fi folosită la verificarea liniei pe care o parcurge o afacere sau un domeniu de activitate, în funcţie de căutările pe Google ale utilizatorilor de internet. Şi cum Google este motorul de căutare cel mai îndrăgit de către români (după cum arată Mediafax şi compania Idea Perpetua), considerăm că datele statistice elaborate de acest gigant sunt foarte relevante în perfecţionarea oricărei afaceri, indiferent de domeniul de activitate.
Dincolo de faptul că Google Trends te poate ajuta să găseşti, la un click distanţă, la ce se gândesc acum cei peste 11 milioane de internauţi români sau cele peste trei miliarde de oameni de pe Terra, un capitol care ne-a atras atenţia este cel de măsurare comparativă a anumitor branduri, domenii, locuri, cuvinte cheie sau afaceri. Această facilitate este grozavă atunci când, de exemplu, vrei să compari interesul pe care-l stârneşte, pe internet, brandul tău faţă de cel al competitorilor tăi direcţi. Eşti curios pe ce loc te clasezi în domeniul tău de activitate şi de câte ori s-au gândit românii la firma ta? Atunci apasă aici şi vezi la ce capitole ţi-ai întrecut concurenţa şi unde mai ai încă de lucru!