Anul 2014 e pe sfârşite, aşa că începe greaua muncă de readaptare a materialelor birotice pentru anul ce va urma. Calendare de birou, de perete, de buzunar, etc. – de toate trebuie să ţii cont atunci când vine vorba de clienţii şi partenerii de afaceri din 2015. Şi, recunoaşte, calendarul este unul dintre cele mai la îndemână cadouri pe care le poţi face în pragul sărbătorilor de iarnă sau imediat după începerea noului an.
Şi totuşi, cum faci ca anume calendarul tău să rămână pe biroul sau peretele colaboratorilor tăi, asigurându-ţi un an întreg publicitate gratuită? Cum poţi reuşi să te deosebeşti de zecile de calendare pe care le va primi firma X sau clientul Y? Aici ai nevoie de multă inspiraţie, dar şi de câteva trucuri specifice domeniului de activitate în care te scalzi. Pentru că, să fim sinceri, ne-am săturat de puii de pisicuţă, de peisaje cu păduri roşii americane, de flori de ghiocel sau de cai alergând.
E timpul să scoţi din mânecă aşii care te definesc pe tine şi compania ta, astfel ca în 2015 calendarul pe care-l vei distribui celor de care depinde succesul tău să le amintească, lună de lună, de ce te-au ales ca partener de afaceri sau ca principal furnizor.
În primul rând, trebuie să te gândeşti că fiecare filă din calendar va fi o reclamă pentru ceea ce oferi tu: produse de top, servicii de calitate, un personal calificat, etc. Nu te sfii să faci o şedinţă foto la sediul companiei tale şi să arăţi celorlalţi mediul în care activezi şi angajaţii pe care-i reprezinţi. Evită însă pozele statice, ca de nuntă, ca de conferinţă ştiinţifică. Acestea plictisesc repede ochiul, aşa că cel mai bine e să-ţi surprinzi subalternii lucrând. Încearcă să prezinţi toate etapele de producţie în 12 fotografii care să vorbească de la sine. Acest lucru poate fi important atunci când, de exemplu, lucrezi în domeniul alimentar, iar calendarele vor fi distribuite clienţilor tăi, ca bonus la cumpărăturile din pragul Crăciunului.
Lucrezi într-un domeniu strâns legat de industria automobilistică? Evită pe cât poţi clişeele: fete (mai mult sau mai puţin) dezbrăcate călărind sau spălând o maşină, maşini rulând în viteză etc. În primul rând, cei mai integri dintre partenerii tăi de afaceri se vor jena să agaţe pe perete un calendar atât de trivial, aşa că investiţia ta în tipărirea calendarului va ajunge repede la coşul de gunoi, sau, în cel mai bun caz, în toaleta bărbaţilor.
Atunci când concepi grafica pentru calendarul anului viitor, fă apel la trăsăturile comune ale tuturor destinatarilor tăi. Tradiţiile româneşti populare, de exemplu, sunt un izvor nesfârşit de inspiraţie şi ar putea fi apreciat de toţi colaboratorii tăi. În plus, acest domeniul poate fi uşor adaptat activităţii tale. În loc de fete dezbrăcate, îmbracă-ţi angajaţii sau nişte modele în costume populare din zona din care provii şi fotografiază-i în cadrul companiei tale. Acest lucru va fi apreciat, cu siguranţă, şi de cei mai exigenţi clienţi sau parteneri, fie ei din România sau din străinătate. În plus, relaţionarea cu tradiţiile populare este în trend în această perioadă. Recunoaşte, nu fiecare poate să se laude cu imaginea unor persoane îmbrăcate în straie populare care lucrează la o spălătorie auto sau la un depozit de componente IT. Aşa poţi inspira încredere, dar şi apreciere pentru originalitate.
Pe de altă parte, în realizarea calendarului pentru 2015, poţi folosi citate motivaţionale sau citate care au legătură cu domeniul tău de activitate, provenite de la persoane celebre. Pe lângă faptul că vei beneficia de un transfer de imagine ce-ţi poate fi de folos, vei putea să induci cititorului ideea că activitatea ta este cu adevărat importantă, dacă până şi cele mai strălucite minţi ale lumii vorbesc despre ea.
Sau poţi folosi citate motivaţionale (foarte la modă acum), care să inducă cititorului o stare de bine. Ori, în final, ăsta este şi scopul – destinatarii calendarului tău personalizat să te aibă mereu în memoria activă şi să aibă emoţii pozitive atunci când se gândesc la tine!
Un ultim detaliu: foloseşte culori odihnitoare în designul calendarului tău, dar şi culori care să te reprezinte pe tine ca şi companie! Şi nu încerca să reinventezi calendarul! Fă-l cât mai uşor de folosit şi de urmărit!