Brandingul de angajator (Employer Branding) reprezintă strategia unei companii de a atrage candidaţi valoroşi de pe piaţa de muncă, în timp util şi fără costuri exagerate privind recrutarea, precum şi de a rezolva problemele de păstrare a specialiştilor bine pregătiţi, prin câştigarea ataşamentului acestora.
Din păcate, pe piaţa angajatorilor din România, rar găsim o companie care să dedice timp şi resurse financiare (suficiente) pentru crearea unui brand de angajator. S-ar părea că mulţi manageri români preferă încă să-şi plătească prost angajaţii, chiar şi cu riscul de a atrage oameni necalificaţi, pe care angajaţii mai vechi să-i instruiască din mers. Riscul unui astfel de management constă în vulnerabilizarea companiei pe termen lung, crearea unei imagini nefavorabile pe piaţa muncii şi pierderea calităţii produselor şi serviciilor oferite, respectiv pierderea continuităţii în ochii clienţilor.
Brandingul de angajator înseamnă imaginea pe care o companie o are pe piaţa forţei de muncă şi, în multe cazuri, reprezintă informaţia esenţială pe care se bazează un candidat atunci când are de făcut o alegere între anumite oportunităţi de angajare oferite.
Strategiile de Employer Branding sunt esenţiale atunci când se doreşte îmbunătăţirea imaginii unei companii, pentru că ajută la conturarea unei bune reputaţii atât în interiorul firmei (faţă de salariaţi), cât şi în afara ei (faţă de potenţialii angajaţi).
Beneficiile strategiei de Employer Branding:
- Recunoaşterea ca angajator preferat
- Uşurinţa în atragerea candidaţilor
- Reducerea costurilor de recrutare
În construcţia unei strategii de Employer Branding se urmăreşte definirea şi comunicarea următoarelor elemente:
- Personalitatea angajatorului (cine este, ce oferă, ce misiune şi valori are)
- Promisiunea făcută (oferta unică pentru oamenii din grupul ţintă şi respectarea acestei promisiuni de către organizaţie)
- Mesajul (specific transmis în interior sau în exterior).