Agentiile de publicitate faciliteaza vanzarile pe timp de criza

Criza economică a schimbat foarte mult regulile de joc pe piaţa vânzărilor. Zeci de companii au dat faliment nu pentru că n-au avut produse bune, ci pentru că n-au ştiut să se adapteze la noile cerinţe de pe piaţă, n-au ştiut să se reinventeze şi să profite de pe urma „decapitărilor” ce au avut loc. În schimb, au rezistat crizei şi chiar au prosperat companiile care au ştiut să-şi schimbe tacticile de vânzare, care au fost creative faţă de propriii clienţi şi, foarte important, cele care au ştiut să profite de noile tehnologii pentru a-şi atrage noi adepţi.
vanzari
Cum a transformat criza cumpărătorii? În primul rând, ştii şi tu, s-au împuţinat resursele financiare. În al doilea rând, cumpărătorii şi-au activat scutul psihologic de conservare, care constă într-un grad scăzut de încredere faţă produsele de pe piaţă şi într-un sentiment sporit de zgârcenie. Majoritatea banilor cheltuiţi de ei au fost pe mâncare, taxe şi produse de igienă.
Să nu uităm însă că anotimpurile nu s-au schimbat, nu s-au interzis nunţile, doamnele nu şi-au pierdut dorinţa de a arăta bine, iar copiii nu s-au oprit din creştere. Cei care au înţeles aceste lucruri au reuşit să treacă cu brio peste panica creată de criza economică, doar adaptându-şi comunicarea cu clienţii la noile vremuri.
Ce presupune comunicarea cu clienţii pe timp de criză? Înseamnă să fii creativ în publicitate, înţelegând totodată că ei, clienţii:

  • nu mai au atâta răbdare să asculte/vadă ce vrei tu să le spui/arăţi
  • nu mai deschid uşa oricui strigă „Poşta!”
  • nu mai stau cu gura căscată la reclamele TV prelungite
  • nu mai acceptă să fie abuzaţi vizual cu reclame în spaţiile în care sunt captivi (magazin, lift, autobuz etc.)
  • au capacitatea de a influenţa rapid părerea a zeci de oameni din preajma lor.

Pentru a reuşi să-ţi sporeşti câştigurile pe timp de criză, fără însă a creşte şi preţurile – metodă neinspirată la care au apelat foarte multe companii româneşti – ai nevoie de o reclamă bună, creată de nişte specialişti în advertising. Asta pentru că ei au instrumentele, experienţa şi creativitatea necesare pentru a ajunge exact la clienţii pe care tu ţi-i doreşti, oferind cumpărătorilor tăi, în schimb, exact produsul sau serviciul de care aceştia nu se pot lipsi nici măcar pe timp de criză. Chiar şi când clienţii nu sunt conştienţi de această lipsă. Avantajul colaborării cu o agenţie de publicitate, în aceste momente, este că aceasta ştie cum să stârnească în mentalul potenţialilor tăi clienţi NEVOIA pentru produsul sau serviciul tău.

More from our blog

See all posts