Dacă vrei să vinzi pantofi cizmarului, ai nevoie de multe informaţii despre el, pornind de la mărimea pe care o poartă şi până la bugetul disponibil al acestuia, precum şi despre preferinţele sale în materie de încălţări.Acest exemplu de client este unul universal, pentru că la fel de greu este să vinzi produse cosmetice unei machieze sau produse de curăţenie unei casnice. Aşadar, pentru a putea face din produsul tău un bestseller, ai nevoie de…
…toate informaţiile pe care le poţi „dezgropa” despre potenţialii tăi clienţi.
Elementele de bază pe care trebuie să le ştii despre targetul tău ţin de vârsta, bugetul, ocupaţia, mediul său de trai, hobby-urile, animalele preferate, numărul de copii, nivelul de trai şi de studii, tipul său de locuinţă, canalele de informare preferate, tipul de distracţie şi poate chiar şi convingerile religioase şi politice, de ce nu…
Dar teoria nu este totul. Pentru o pătrundere mai eficientă în universul clienţilor tăi, trebuie să-i asculţi, să-i copiezi, să-i înţelegi. Pentru că nu e suficient să scoţi pe piaţă o eşarfă roz ca toate femeile din lume să o cumpere. Fiecare om în felul său e diferit şi are propriile preferinţe şi particularităţi.
Aşadar, cunoaşte-ţi clienţii ca pe tine însuţi! Orice informaţie e utilă pentru crearea unei reclame eficiente! Cu cât îţi vei cunoaşte mai bine clientul, cu atât vei şti mai bine cum să-i vinzi ce ai tu de oferit!