Până nu demult, vara era considerată un sezon mort din punct de vedere al vânzărilor. Acest lucru este încă valabil în multe economii europene, dar nu şi în România.Statisticile arată că magazinele ce comercializează bunuri de folosinţă îndelungată înregistrează un boom de vânzări în lunile de vară. Asta se datorează românilor ce se întorc din străinătate şi-şi pun la punct locuinţele.
De câştigat au, cel mai adesea, magazinele de mobilă, de electrocasnice şi electronice, dar şi depozitele de materiale de construcţii. Mulţi dintre directorii acestor tipuri de magazine spun că august a devenit, în ultimii ani, luna ce generează cele mai multe venituri după decembrie, înregistrându-se uneori şi încasări cu peste 20% mai mari decât într-o lună obişnuită.
Aşadar, sezonul estival nu mai trebuie considerat unul exclusiv al concediilor şi al pierderilor financiare! La începutul verii e cazul să ne revizuim strategia de marketing, să facem un update la campaniile de promovare şi să ne deschidem larg porţile pentru aşa-zişii căpşunari care se întorc acasă să investească!