Cum să vinzi ceva ce nu poţi atinge, mirosi, gusta sau vedea? Aceasta este una dintre cele mai dificile întrebări şi provocări din domeniul publicităţii.
Asigurări, servicii bancare sau medicale, consultanţă financiară, curierat, curăţenie, service auto sau de calculatoare, sau contabilitate… Cum să convingi oamenii să cumpere aşa ceva?
În primul rând, indiferent de reclama pe care trebuie s-o faci, pune accentul pe client. Ţine cont de acest aspect indiferent de domeniul în care activezi, dar mai ales atunci când ai de vândut ceva intangibil. Apoi, foloseşte-te de vocabularul de bază al limbii române, astfel încât să îmbini dorinţele şi aşteptările clienţilor tăi cu ceea ce ai tu de oferit. Iată cele mai vandabile cinci cuvinte care-ţi pot aduce venituri mai bune:
- SoluţiiAcest cuvânt, deşi este foarte folosit în ultima vreme, are încă puterea de a convinge, indiferent de domeniul de activitate în care este implicat. El vorbeşte indirect potenţialilor tăi clienţi despre o problemă rezolvată, despre un avantaj, despre ceva ce-i va face viaţa mai uşoară.
- IeftinIndiferent de condiţiile economice, un preţ competitiv va atrage mereu adepţi. Orice reclamă care va face referire şi la preţul serviciului sau la o eventuală reducere, la un serviciu gratuit sau la un bonus va câştiga în credibilitate, totodată oferind prospecţilor posibilitatea imediată de a face o comparaţie cu servicii similare la care au apelat în trecut. Predictibilitatea pe care o oferă publicului o reclamă ce face referire şi la preţ este de mare ajutor în stabilirea unei conexiuni de lungă durată între companie şi client.
- AvantajÎntr-o lume competitivă cum e cea de azi, oricine are nevoie de un mic atu pentru a fi mai rapid, mai câştigat, mai vizibil din punct de vedere social, cel puţin. Tocmai de aceea, cuvântul „avantaj” lucrează foarte bine în mentalul publicului, indiferent de reclama în care este inclus. În advertisingul serviciilor, acest termen este foarte puternic, el vorbind totodată clientului despre câştiguri şi despre o competiţie încheiată cu succes. Şi toată lumea vrea să aibă succes, nu-i aşa?
- NouE greu să aduci ceva nemaivăzut şi nemaiauzit în acest secol al tehnologiei. Tocmai de aceea, acest cuvânt a căpătat în ultimii ani o conotaţie aparte. În plus, o companie care apelează la acest termen pentru a-şi promova un serviciu lucrează pe două fronturi: are pontenţial de a atrage clienţi noi, dar şi de a-şi împrospăta imaginea în faţa vechilor clienţi. Asta, bineînţeles, dacă produsul este într-adevăr nou pentru companie sau pentru piaţa de desfacere în care activează respectiva firmă. Se ştie, reclamele înşelătoare sunt ca o piatră de moară legată de gâtul afacerii. Ea va genera câştig pe termen scurt, dar imaginea şi credibilitatea companiei vor fi iremediabil afectate pe termen lung. Aşadar, folosiţi cuvântul “nou” într-o reclamă doar atunci când chiar aveţi ceva ce n-a mai existat până acum în portofoliul vostru!
- RapidSecolul vitezei în care ne aflăm ne obligă să fim mai rapizi. Pe lângă calitatea superioară a unui serviciu, viteza este de o importanţă covârşitoare. Dacă angajaţii sau politica prestatorului de servicii permite oferirea de servicii într-un ritm accelerat, este şi în avantajul clientului. Asta înseamnă timpi morţi eliminaţi, libertate sporită de mişcare şi un atu în depăşirea mediocrităţii. Cine n-ar vrea aşa ceva, fie el client ori companie?
Aţi apelat sau răspuns la ale cuvinte cheie memorabile din reclamele realizate de companiile specializate în oferirea de servicii? Lăsaţi-ne un comentariu şi spuneţi-ne de ce l-aţi ales sau de ce v-a convins să apelaţi la o anumită firmă?