Ai ratat startul şcolii? Nicio problemă. În următoarele câteva săptămâni mai ai timp să-ţi faci o reclamă pe această temă! Există şi părinţi sau elevi care încă nu şi-au făcut lecţiile la începutul lunii septembrie. Şi sunt mulţi alţii care şi-au cumpărat doar minimumul necesar, în aşteptarea primei şedinţe cu părinţii. Aşa că mai există bani şi pentru tine!Aşadar, ia-ţi un pix şi-o foaie şi notează-ţi câteva elemente de care trebuie musai să ţii cont când îţi faci următoarea ta reclamă:
- Şcoala este a doua casă pentru copii, aşa că acolo le trebuie cam de toate. Dacă vinzi alimente, haine, papetărie şi instrumente de scris, tehnologie IT, recipiente pentru alimente ş.a.m.d., ai toate ingredientele necesare pentru a-ţi atrage clienţi în perioada următoare. Şi maşini de vinzi, tot poţi face un promo tematic, făcând aluzie la siguranţa copilului care trebuie dus şi adus de la şcoală. Vinzi oale de gătit? Majoritatea copiilor de şcoală iau micul dejun acasă. Şi fiecare părinte vrea să le ofere celor mici un mic dejun sănătos, dar şi rapid de preparat, nu-i aşa?
- Odată stabilit produsul pe care vrei să-l promovezi, alege-ţi cu grijă targetul. Vrei să te adresezi elevilor, părinţilor sau profesorilor? În funcţie de asta, alege tonul şi cuvintele potrivite: jucăuş pentru şcolarii din clasele primare, cool şi modern pentru adolescenţi, serios, dar familiar pentru părinţi sau profesori.
- Foarte mult contează mediul în care-ţi vei difuza reclama. Iar asta se stabileşte tot în funcţie de targetul ales. O reclamă adresată copiilor îşi va atinge greu potenţialul dacă va fi difuzată la radio, după ora 8.00 dimineaţa, de exemplu. Pe de altă parte, puţini părinţi vor citi un fly-er distribuit direct în şcoli. Pentru că multe vor ajunge la coşul de gunoi înainte ca elevii să iasă din curtea şcolii. Ştiu — tineretul din ziua de azi…
Aşadar, gândeşte ca un părinte, dacă pe el îl vânezi, şi pune pe hârtie programul orar al familistului obişnuit din România, pentru a-ţi crea o imagine mai clară asupra drumurilor pe care le are de făcut acesta într-o zi şi a şti cum şi unde va avea timp să urmărească reclama ta. Iată un orar aproximativ al unei familii cu un copil de clasele I-IV, care locuieşte la oraş:
6.00-7.00: trezirea şi spălarea; copiii s-ar putea să mai doarmă încă, iar radioul sau televizorul n-au fost pornite.
7-00-7.40: pregătirea sandviciurilor şi îmbrăcarea, cu fundal sonor de la televizor sau radio. Acum e momentul propice pentru a interacţiona cu potenţialii tăi clienţi. În funcţie de target, îţi vei face cunoscute intenţiile fie pe canalele dedicate copiilor, fie pe cele de ştiri.
7.30-8.00: plecarea spre şcoală, timp în care, de cele mai multe ori, toţi din maşină ascultă radioul. Ştii ce ai de ales: reclamele stradale sau la radio, dar mai ţine cont şi de asta — evită spoturile radio foarte stufoase, cu foarte multe numere de telefon sau denumiri îndelungi de site-uri. Cine crezi că poate scrie în maşină? Cine apucă să-şi ia pix şi foaie sau să-şi deschidă telefonul în cele 20-30 de secunde cât durează spotul tău? Insistă mai degrabă pe adresa fizică (cu repere uşor de memorat) şi pe numele companiei tale. Insistă suficient de des încât brandul să se întipărească în memoria ascultătorului. Poţi fi sigur că cei interesaţi de produsele tale vor reţine informaţia, iar seara, după serviciu sau în timpul lor de relaxare, te vor căuta la magazin sau pe net, ca să vadă cu ochii lor ce ai tu de vânzare.
8.00-16.00: program de serviciu/şcoală, timp în care părinţii vor asculta probabil radioul, indiferent că prestează muncă de birou sau vor fi într-un du-te vino continuu din spatele volanului. Reclamele adresate copiilor au acum audienţă redusă.
16.00-19.00: plecare de la serviciu, potenţial ridicat de făcut drumuri pe la magazine şi făcut teme. Ai la dispoziţie mijloacele clasice de advertising — informaţiile de pe afişele postate prin oraş sau fly-erele şi cataloagele distribuite faţă în faţă au acum cea mai mare şansă de a fi recepţionate.
19.00-22.00: cele mai recente studii arată că românii petrec, în medie, în jur de 4 ore pe zi în faţa televizorului, aşa că nu-i de mirare că spre seară se produce o migraţie majoră a reclamelor spre acest mijloc de divertisment, dar nu trebuie neglijate nici gadgeturile inteligente. Seara unei familii obişnuite din România este, aşadar, inevitabil legată de TV, internet, jocurile pe tabletă sau telefon şi în acest interval de timp ai din nou suficient spaţiu pentru a-ţi prezenta oferta, de data asta pe net sau pe micul ecran.
22.00-24.00: cam toată lumea responsabilă din familie se duce la culcare: mai întâi copiii, iar apoi adulţii (cam în jurul orei 23.00). Reclama ta la margarină sau încălţăminte de toamnă va avea o audienţă foarte mică. Mai bine amân-o pentru prima parte a zilei…
Iată, aşadar, câteva idei care să-ţi ocupe creierul în următoarele zile. Apucă-te de treabă şi întreabă-ne dacă mai ai nelămuriri. Ne-a scăpat ceva important? Dă-ne de ştire printr-un comentariu!