E clar ca bună ziua că o afacere nu mai poate supravieţui în plan fizic, dacă nu există şi în domeniul virtual. Mai multe statistici despre înclinaţia clientului român spre cumpărăturile online au fost lansate în ultimele luni. Ultimile date publicate de Institutul Naţional de Statistică, legate de utilizarea internetului în ţara noastră, are menirea de a vă convinge încă o dată de importanţa mutării domeniului vostru de activitate pe online şi crearea unei relaţii cu clienţii voştri pe internet.
Cele mai relevante informaţii legate de pătrunderea internetului în România, despre zonele geografice cele mai prezente în online, dar şi despre grupele de vârstă sau sexele cele mai bine conectate la mediul virtual, găsiţi în infograficul de mai jos.
Un alt aspect interesant relevat de INS vorbeşte despre raportul dintre mărimea unei gospodării şi apetitul pentru internet şi tehnologie. Conform sursei citate, interesul este cu atât mai mare cu cât membrii din gospodărie sunt mai numeroşi. Respectiv, familiile formate din trei şi patru persoane au mai multe dispozitive conectate zilnic la internet (78,2%, respectiv 78,5%).
Toate aceste date sunt foarte utile celor care-şi construiesc strategia de marketing online, iar cele mai proaspete date despre consumul de tehnologie şi internet în România le vom analiza în noiembrie, atunci când INS va publica statistica pe anul curent.