Am vorbit de mai multe ori pe blogul nostru despre importanţa promovării unei afaceri şi de beneficiile pe care le aduce acest lucru, pe diverse planuri economice. Indiferent de metoda aleasă pentru a-ţi face reclamă — outdoor, indoor, video, online, pe reţelele de socializare etc. —, indiferent de bugetele alocate în acest scop, promovarea gândită să ajungă unde şi, mai ales, la cine trebuie va aduce înapoi un capital financiar şi de imagine cel puţin dublu.O demonstrează şi cel mai recent studiu al EY România, intitulat „Social media şi mediul de afaceri românesc 2015”. Cercetarea s-a derulat în perioada 3-20 noiembrie 2015 şi cuprinde răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România.
Conform analizei, promovarea pe reţelele de socializare este destul de răspândită în ţara noastră, 74% dintre companiile din România utilizând, anul trecut, reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare. Platforma preferată de oamenii de afaceri români este în continuare Facebook. Şi nu este de mirare, având în vedere că ultimele cifre ale gigantului în materie de social media vorbeşte despre 8,2 milioane de conturi de utilizatori de Facebook în Romania, la jumătatea lunii noiembrie 2015. Cifra este în creştere cu 2,44% faţă de luna martie 2015 (8 milioane) şi de 7,9% faţă de începutul anului (7,6 milioane). Numărul de pagini româneşti create pe Facebook a crescut şi el în primele 10 luni ale anului 2015, de la 26.785 la începutul anului, la 29.618 la jumătatea lunii noiembrie (o creştere de 10,6%), se arată pe facebrands.ro.
Conform răspunsurilor primite de EY România, platforma preferată pentru promovare şi interacţiune cu clienţii este aşadar Facebook, cu 92% dintre răspunsuri, urmată de LinkedIn (cu 75%) şi de YouTube (37%). „În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei şi plănuiesc să le utilizeze în continuare. 21% dintre respondenţi au afirmat că utilizarea reţelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creştere cu două procente faţă de 2014”, se menţionează în studiul amintit.
De ce folosesc patronii români reţelele de socializare? Iată câteva dintre răspunsurile oamenilor de afaceri interogaţi:În 2015, ponderea respondenţilor „indecişi” cu privire la măsurarea randamentului investiţiilor în social media ale companiei scade (de la 52% în 2014 la 41% în 2015) în favoarea celor care sunt „total de acord” (18% în 2015) şi „de acord” (31% în 2015), se mai arată în studiul citat.
„Strategiile moderne de marketing au o puternică componentă digitală în relaţia brand-consumator. Impactul reţelelor sociale a depăşit de mult graniţa identificării de noi oportunităţi de vânzare. Consumatorii sociali devin noua sursa de idei în dezvoltarea produselor şi serviciilor companiei, perfect adaptate nevoilor lor. Folosirea instrumentelor de ascultare a consumatorilor sociali în procesele de creare, promovare şi livrare asigură avantaje competitive majore, care vor scoate rapid din joc companiile introvertite, ancorate în tradiţional”, a declarat Daniel Ionescu, Marketing Strategist la EY.
Tipul de conţinut oferit followerilor:
- informaţii despre produsele şi serviciile companiei (77%)
- informaţii despre companie — istoria companiei, testimoniale ale clienţilor existenţi, evenimente (66%)
- informaţii despre campanii, promoţii, vânzare directă sau indirectă (52%)
- recrutări de personal (37%)
În ceea ce priveşte investiţiile în promovarea prin intermediul reţelelor sociale, acestea se dovedesc infime, raportat la perioada în care se cheltuie. 52% dintre respondenţi spun că au investit sub 1.000 de euro în ultimul an, 10% între 1.000 şi 3.000 de euro, în timp ce 23% peste 3.000 de euro. Un procentaj important (15%) dintre respondenţi afirmă că nu ştiu cât au investit companiile lor în promovarea companiilor lor prin social media în ultimul an, „ceea ce sugerează că promovarea prin reţele sociale nu este întotdeauna o strategie la nivel de organizaţie, iar bugetele sunt distribuite la nivelul mai multor departamente”, comentează realizatorii cercetării.
Aşadar, 74% din companiile româneşti se promovează prin intermediul reţelelor sociale. Dacă faci parte din restul de 26%, nu lăsa un lucru atât de simplu să-ţi fure locul de pe piaţă! Poţi alege să te promovezi singur sau să-ţi externalizezi acest serviciu. Noi te putem ajuta indiferent de soluţia aleasă.