Şi în afaceri, ca şi în timpul unui an calendaristic, există anotimpuri. În funcţie de acestea, oamenii de afaceri trebuie să-şi coordoneze resursele financiare şi umane pentru a-şi garanta zile mai uşoare în viitorul apropiat.
După cum explică cel mai apreciat business speaker din România, Lorand Soares Szasz, economia se află acum în primăvară, iar cei mai intuitivi dintre afacerişti au profitat de perioada dinainte, pentru a-şi asigura câştiguri de proporţii atunci când va veni timpul să culeagă roadele. După cum mai spune Szasz, iarna şi primăvara în afaceri presupun nişte investiţii făcute cu cap. Investiţiile se vor face în infrastructura tehnologică şi în angajaţi de bună calitate sau, cel puţin, în angajaţi promiţători şi harnici, care să fie instruiţi. Alte investiţii se vor face cu scopul de a consolida imaginea companiei, astfel încât aceasta să atragă specialişti buni şi clienţi fideli.
Imaginea unei companii, însă, nu înseamnă doar postări cu nemiluita pe facebook şi nici zeci de fluturaşi aruncaţi pe stradă. Un om de afaceri serios va apela la specialişti în marketing şi publicitate, care să promoveze cele mai mari atuuri ale companiei sale, în locurile cu potenţial maxim de atracţie a clienţilor şi cu un mesaj adaptat la persoanele care au profilul dorit de compania promovată. În acest fel, banii alocaţi în publicitate nu vor fi o cheltuială, ci o investiţie care va genera clienţi şi, respectiv, vânzări.