Dezinteresat, indiferent, neprofesionist sau autentic, de încredere şi cu deschidere spre dialog… Ce impresie vrei să creezi clienţilor tăi la prima voastră întâlnire?
Prima impresie, oricât am vrea să o ascundem, contează enorm. Mai ales în afaceri. În era tehnologiei, cel mai adesea, prima întrevedere cu consumatorii are loc pe internet. Aşadar, pagina de internet a companiei tale trebuie să fie foarte bine pusă la punct, pentru a-i convinge pe potenţialii clienţi să apeleze la serviciile tale. Tocmai de aceea, şi imaginile pe care alegi să le inserezi pe site trebuie alese cu grijă. Acestea trebuie să reflecte întru totul valorile companiei şi să inspire profesionalism şi autenticitate.Odată stabilit acest lucru, ce imagini ar fi de preferat? Feţe zâmbitoare copiate de pe net sau fotografii reale cu membrii companiei tale?
Internauţii de azi sunt foarte isteţi. Dacă ai ales imagini generice, ei îşi vor da seama uşor că femeia drăguţă pe care ai ales s-o „plantezi” pe prima pagină a site-ului tău nu lucrează pentru tine şi, mai mult ca sigur, e doar un model cu zâmbet fals, care nu ştie cu ce se mănâncă nici stomatologia, nici asigurările de viaţă, nici service-ul telefoanelor mobile sau creditele bancare. În plus, sunt şanse mari ca aceeaşi tipă să mai apară pe alte cel puţin o sută de site-uri din lume, deci nu vei fi deloc original.
Mai multe cercetări realizate pe această temă au ajuns la concluzia că, pentru a da un plus de valoare şi credibilitate afacerii tale, cel mai bine este să foloseşti imagini reale din biroul tău, cu oameni care chiar lucrează pentru tine. Sau, de ce nu, să apari tu în acele poze, ca fondator al companiei. Unul din aceste studii a fost realizat de Marketingexperiments.com, iar concluzia lor a fost că tipul de fotografii folosite pe site-urile analizate au făcut diferenţa atunci când vorbim de conversia vizitatorilor în clienţi. După cum arată ei, genericele downloadate de pe net au devenit un clişeu şi sunt atât de des folosite încât „au devenit inexpresive” pentru internauţi. De cealaltă parte, companiile care au ales să-şi creeze fotografii personalizate pentru site au avut o rată de conversie cu aproape 35% mai mare. Asta pentru că imaginile create special pentru compania ta pot comunica mult mai multe decât o faţă zâmbitoare luată de pe net, indiferent cât de albi şi strălucitori are dinţii…
Odată stabilit că cel mai bine este să îţi promovezi propriii angajaţi şi specialişti pe website-ul tău de business, iată şi câteva sfaturi despre ceea ce trebuie să comunice fotografiile pe care le vei alege. Am ajuns acum la cele trei R-uri despre care vorbeam în titlu şi pe care trebuie să le respecte fotografiile pentru un site cu adevărat convingător, după cum arată experţii citaţi mai sus, în analiza intitulată „Images vs. Copy”:
- Relevanţa — Forţa unei imagini este cu atât mai mare cu cât e mai clară legătura dintre imagine şi valoarea percepută. Aşadar, marketerii trebuie să aleagă fotografii care aduc plus valoare produsului sau serviciului promovat. Este clar, aşadar, că vor fi evitate imaginile generice de pe internet, care nu au nicio legătură cu ceea ce vrei tu să vinzi. În plus, poza va avea completă legătură cu domeniul de activitate promovat, aşa că evită să pui poze cu secretara pe o pagină ce vorbeşte despre consultanţă financiară, de exemplu.
- Realitatea — Forţa unei imagini sporeşte odată cu gradul ei de veridicitate, acest lucru traducându-se prin faptul că fotografile au puterea de a reduce „distanţa virtuală” dintre tine şi potenţialul tău client. În consecinţă, experţii recomandă inserarea pe site a unor poze care îi ajută pe vizitatori să vadă şi să „pipăie” valoarea produsului/serviciului tău. Pentru un parc de distracţii, spun cei de la Marketingexperiments, o fotografie a unei familii care se distrează pe un rollercoaster poate insufla o realitate tangibilă şi va vinde mai multe bilete decât orice altă imagine.
- Ponderea Relativă — Forţa unei imagini creşte odată cu proporţiile sale relative. Mai exact, fotografiile ar trebui să urmeze traseul vizual natural al vizitatorului de pe site şi să conţină cât mai puţine elemente grafice concurente. Ignorând aceste sfaturi, riscăm să subminăm valoarea imaginii şi să derutăm privitorul.
Aşadar, deschide-ţi pagina de internet şi analizează la sânge cât de convingătoare sunt imaginile pe care le foloseşti şi câtă valoare aduc ele produselor pe care le vinzi. Fă modificările care se impun şi bucură-te de mai mulţi clienţi! Spune-ne şi nouă, într-un comentariu, ce schimbări au adus aceste modificări de pe pagina ta web sau dă-ne voie să te ajutăm să creezi cele mai bune instantanee pentru firma ta.