Comunicatele de presa gratuite: intre entuziasm si ineficienta

Trăim  într-o lume în care lucrurile pentru care nu trebuie să plăteşti nimic sunt foarte căutate. Dar nu întotdeauna ce e gratuit este şi de calitate sau de folos. Din fericire, nu e şi cazul online-ului, care oferă oricărui om, indiferent de venit, statut social sau studii, şansa de a se promova la orice nivel, fără a investi prea mult în asta.umbrela cu site-uriDespre promovarea gratuită pe reţelele sociale am vorbit în acest text, dar există şi site-uri specializate în publicarea gratuită de comunicate de presă. Acestea sunt de mare ajutor mai ales companiilor sau organizaţiilor nonguvernamentale care au nevoie de promovare rapidă, la nivel naţional sau internaţional, dar nu au prevăzut şi un buget pentru publicarea unor comunicate de presă în publicaţiile print sau online.

Iată doar câteva din cele mai cunoscute şi folosite site-uri de publicare a comunicatelor de presă online din România: livepr.ro, newpressrelease.com, comunicarepublica.ro, comunicatedepresa.org, articole-online.ro, presaonline.com, comunicatemedia.ro, comunicatedepresa.reserve.ro, comunicatedepresa.com.

Majoritatea acestor site-uri cer utilizatorilor lor să-şi creeze un profil (adresă de utilizator şi parolă), iar conţinutul publicat este mai întâi analizat şi postat doar după ce primeşte aprobare, iar asta poate dura şi câteva zile. Unele dintre site-uri îţi arată şi numărul de articole publicate în fiecare categorie în parte, ceea ce te poate ajuta să înţelegi mai bine cât sunt de cunoscute şi accesate aceste site-uri de alte persoane în căutare de comunicare online gratuită.

Partea mai puţin bună a genului acesta de comunicare este că foarte puţine din site-urile enumerate mai sus chiar au legătură directă spre jurnalişti, agenţii de presă sau spre motoarele de căutare. Astfel că revenim la ideea de la care am pornit: da, poţi publica informaţii interesante despre activităţile, serviciile sau produsele tale pe astfel de site-uri, dar efectul nu e deloc garantat, ci depinde mult de cât de interesantă este informaţia publicată de tine, pentru publicul larg.

Un studiu interesant al celor de la Vitis public relations şi-a îndreptat atenţia spre site-urile de publicare gratuită a comunicatelor de presă în mediul online internaţional. Concluzia lor a fost similară – puţine din site-urile ce oferă servicii gratuite de publicare a comunicatelor de presă te duc la publicul ţintă. Pe scurt, din cele 55 de site-uri analizate de Vitis, niciunul nu a putut deschide uşa vreunui jurnalist, blogger, editor sau formator de opinie. Doar trei comunicate de presă publicate pe site-urile analizate (Online PR News, Open PR şi PR Fire) au ajuns pe Google News; doar patru au fost indexate şi pe motorul de căutare Google (prin intermediul site-urilor PR Fire, News Wire Today, PR Zoom, Idea Marketers) şi doar două au reuşit să construiască link-uri spre alte site-uri (Idea Marketers, PR Zoom).

Aşadar, de cele mai multe ori, pentru ca informaţia pe care vrei s-o împărtăşeşti lumii să ajungă la publicul targetat, e nevoie, totuşi, de un mic efort financiar. Rar se întâmplă să ai o ştire atât de senzaţională încât s-o preia toate canalele de ştiri în mod rapid şi fără costuri pentru tine.

Dacă ştii şi tu vreun site românesc de publicare gratuită a comunicatelor de presă, care costă puţin sau deloc şi chiar îşi face treaba, în sensul că ajunge la publicul ţintă, asteptăm recomandarea ta într-un comentariu la acest articol.

More from our blog

See all posts