De la podiumurile de prezentare a modei, până la emisiunile despre designul interior, toţi cei care dau tendinţele în toamna anului 2014 arată că verdele închis, portocaliul, auriul şi culorile metalice sunt reprezentative pentru acest sezon. Acelaşi lucru poate fi valabil şi pentru designerii din publicitate care urmăresc un public ţintă aflat mereu în pas cu moda, dar nu numai.
Se ştie că, în funcţie de culorile abordate într-un material promoţional, se pot crea efecte psihologice şi emoţionale negative sau pozitive. Culorile influenţează starea de spirit a privitorului sau a cititorului. În crearea unor promoţii de sezon, aşadar, elementele grafice cu inserţii coloristice verzui, oranj sau aurii pot impregna în mentalul publicului un confort psihologic, precum şi o senzaţie de căldură. Şi asta chiar fără a apela la clasicele frunze căzătoare.
Din punct de vedere simbolistic, verdele închis denotă înţelepciune şi este atribuit profeţilor (în religiile islamice). În creştinism, verdele este considerat a reprezenta echilibrul între albastrul cerului şi roşul iadului, astfel devenind o culoare umană prin excelenţă. Pe de altă parte, pentru că verdele este o culoare liniştitoare, care este procesată uşor de ochiul uman, el este adesea folosit în magazine pentru a relaxa cumpărătorul şi a-l determina să rămâna mai mult timp înăuntru, la cumpărături. În grafică, el merge foarte bine cu unele tonuri închise de albastru, creând o senzaţie de prospeţime şi vitalitate.
Portocaliul, în funcţie de nuanţă şi de luminozitate, poate insufla dragoste de viaţă, optimism, caldură, veselie, prietenie şi vibraţie. Această culoare este preferată de industriile care au drept public ţintă tinerii (nuanţele vii), dar şi persoanele de vârsta a doua (nuanţe calde, pale). În grafică, nu prea este indicată îmbinarea portocaliului cu albastru, dar merge foarte bine alături de gri şi verde.
Auriul, pe de altă parte, aduce o notă de prestigiu în orice grafică şi vorbeşte mai ales despre un produs sau serviciu scump. Cu toate acestea, auriul – dar şi culorile metalice în general – folosite în doze mici, ca accent sau linii de contur într-o lucrare grafică, pot da un aer sensibil şi stilat întregului proiect publicitar. Auriul se poate îmbina armonios cu roşul şi violetul, în timp ce argintiul merge bine alături de auriu şi alb.
Aşadar, nu evitaţi să vă armonizaţi lucrările grafice cu anotimpul în care ne afăm. Toamna nu trebuie privită ca o stingere a tuturor lucrurilor vii, ci, dimpotrivă, ca pe un corn al abundenţei cromatice!