• +40 727 894 804
  • office@publicom.ro
  • urmărește-ne
    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
  • +40 727 894 804
  • office@publicom.ro
  • urmărește-ne
    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
menu x
  • Despre
    • PublicomAgenție de marketing & branding
      • Companie
      • Servicii
  • Servicii
    • MarketingAsigurăm succesul viziunii tale
    • DesignEsența culorii în imaginea ta
    • EvenimenteSuccesul tău = succesul nostru
  • Proiecte
  • Blog
  • Shop
  • Contact
  • Despre
    • PublicomAgenție de marketing & branding
      • Companie
      • Servicii
  • Servicii
    • MarketingAsigurăm succesul viziunii tale
    • DesignEsența culorii în imaginea ta
    • EvenimenteSuccesul tău = succesul nostru
  • Proiecte
  • Blog
  • Shop
  • Contact
menu x

Geometria logourilor

  • March 9, 2015
  • advertising&design

În crearea unor logouri de efect, formele geometrice sunt esenţiale pentru transmiterea unor idei şi sentimente universale. Formele geometrice au puterea de a reduce macro-adevărurile la o singură unitate, iar în timp li s-au atribuit numeroase caracteristici general valabile. Aşadar, în principiu, având la îndemână cunoştinţele milenare legate de forme, crearea unui logo ar trebui să fie foarte simplă. Dar, după cum ne-a învăţat practica, nu e deloc aşa!

Pentru a rămâne în memoria colectivă cât mai mult tip posibil, un logo trebuie redus la linii geometrice simple, uşor „digerabile” de către creierul uman, fără a i se ştirbi, însă, din creativitate. În plus, are nevoie de forme care să inspire stabilitate, sentimente de optimism şi speranţă, dar care să şi atragă atenţia. La acest ultim capitol importanţă au, bineînţeles, şi culorile (vezi articolul nostru pe această temă aici), dar vom vedea mai jos că şi formele geometrice de bază au puterea de a ne cuceri.

1. Linia

LINII IN DESIGN

O banală linie ascunde în spatele său un bagaj foarte bogat de subînţelesuri, în funcţie de forma şi de direcţia sa. Liniile ce formează ungiuri ascuţite pot crea tensiune şi ostilitate în mintea privitorului, în vreme ce liniile curbate par mai flexibile, mai cursive, astfel că insuflă calm şi o stare de relaxare. Liniile curbate sunt adesea folosite de companiile din domeniul HoReCa şi cel al frumuseţii, în timp ce, în epoca modernă, liniile ascuţite sunt des folosite în sfera business, ele insinuând adrenalină, prefecţiune, dar şi un program strict, planuri prestabilite şi termene limită de respectat. 

Pe de altă parte, direcţia liniei poate imprima o anumită stare de spirit: linişte şi echilibru (linia orizontală); mişcare, ascensiune, dominanţă (linia verticală); vitalitate, dinamică, viteză (linia oblică).

2. Cercul

cercul
Cercul este ales în majoritatea creaţiilor de logo datorită multitudinii de mesaje pe care le înglobează. Ca semnificaţie, această formă geometrică te duce cu gândul la Univers, la flexibilitate, ciclicitate, perfecţiune, eternitate, emoţie, imaginaţie, echilibru, dar şi dinamism. Tocmai de aceea companiile care vor să creeze un impact emoţional mai puternic vor prefera cercul în designul siglelor lor.

Pe de altă parte, din punct de vedere tehnic, cercul are puterea de a orienta privirea spre centrul său, tocmai de aceea, în realizarea unui logo reuşit, e recomandat ca mesajul principal să fie plasat în interiorul cercului. Mesajele sau elementele externe cercului sunt parţial neglijate şi greu de memorat, arată studiile psihologice. În designul logourilor aplicaţiilor pentru telefoanele inteligente, această formă are o pondere mare datorită asemănării între cerc şi amprenta digitală umană.

3. Ovalul

oval

Deformarea cercului duce la crearea unui oval, iar acest lucru imprimă noii forme dinamism, dacă ovalul este pus pe orizontală. Este lesne de înţeles, aşadar, de ce elipsa este deseori întâlnită în logourile companiilor producătoare de maşini.

Un logo cu un oval dispus pe verticală te duce cu gândul la forma oului, astfel că una din semnificaţiile acestei forme geometrice ţine de începutul vieţii, de creştere, dezvoltare şi verticalitate a coloanei vertebrale şi este adesea folosită în crearea emblemelor instituţiilor de învăţământ.

4. Pătratul

patrat
Dacă vrei să insufli potenţialilor tăi clienţi stabilitate, ordine, fermitate, încredere şi profesionalism, cu siguranţă vei alege pentru logoul care să te reprezinte un pătrat foarte bine definit şi vizibil. Această formă geometrică este preferata multor companii care gestionează bani, dar şi a multor distribuitori de produse şi servicii IT. Avantajul acestei forme geometrice este că poate fi folosită fie ca şi chenar (pentru evidenţierea unor mesaje), fie ca parte integrată a literelor folosite în logo.

Pentru a face logoul mai puţin rigid şi colţuros, pentru a crea senzaţia de apropiere, tot mai multe companii au ales să rotunjească colţurile pătratelor.

5. Rombul

romb

Deşi există mai multe exemple de sigle care au adus succes companiilor ce le poartă, logourile sub formă de romb, spun sociologii, imprimă o senzaţie de dezechilibru şi tensiune, din cauza formei care sugerează tendinţa de răsturnare. Un romb perfect, însă, poate fi şi un exemplu de echilibru.

6. Triunghiul

triunghi
Deşi are multiple semnificaţii pozitive, triunghiul pare că n-a reuşit să câştige încrederea prea multor companii. Trebuie însă menţionat că această formă geometrică are înţelesuri diferite, dar profunde, în funcţie de orientarea vârfului său.

Triunghiul orientat în sus este asociat aspiraţiilor spirituale, dar şi ascensiunii, focului, masculiităţii, muntelui. Cu vârful orientat lateral, triunghiul ne duce cu gândul la o săgeată care va indica direcţia şi ne va ghida, din punct de vedere vizual, în stânga sau dreapta, el fiind adesea folosit cu acest rol în designul web. Pe de altă parte, un triunghi cu unghiul ascuţit orientat în jos poate fi interpretat ca semn de avertizare a pericolului, a involuţiei sau a instabilităţii, dar şi a indicării unui punct de pornire.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Pinterest
  • LinkedIn

More from our blog

See all posts
Marketing de continut

6 motive pentru a-ți pune la punct strategia de Marketing de Conținut

În prezent, aproape toate companiile utilizează marketing de conținut. Marketingul de conținut…
Continue reading

ANUNȚ ACHIZIȚIE DIRECTĂ – servicii de instruire a personalului care utilizeaza echipamentele IT

Societatea Publicom Marketing & Branding SRL implementează proiectul cu titlul „Digitalizare Publicom…
Continue reading

ANUNȚ ACHIZIȚIE DIRECTĂ – Audit IT

Societatea Publicom Marketing & Branding SRL implementează proiectul cu titlul „Digitalizare Publicom…
Continue reading

ANUNȚ ACHIZIȚIE DIRECTĂ – Magazin Online

Societatea Publicom Marketing & Branding SRL implementează proiectul cu titlul „Digitalizare Publicom…
Continue reading

ANUNȚ ACHIZIȚIE DIRECTĂ – Echipamente hardware și licențe

Societatea Publicom Marketing & Branding SRL implementează proiectul cu titlul „Digitalizare Publicom…
Continue reading

ANUNȚ ACHIZIȚIE DIRECTĂ – Software personalizat

Societatea Publicom Marketing & Branding SRL implementează proiectul cu titlul „Digitalizare Publicom…
Continue reading
conexiune

6 modalități de creare a unei conexiuni mai puternice cu clienții

Pentru orice afacere, clientul reprezintă cea mai importantă piesă din puzzle, aflându-se…
Continue reading
conținut

5 principii psihologice pentru îmbunătățirea marketingului de conținut

Specialiștii în marketing au folosit de ani de zile psihologia, pentru a…
Continue reading
Anterior
Vezi toate articolele
Următor
  • Total: 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

+40 727 984 804

office@publicom.ro
solicită o ofertă personalizată

©2025 Publicom Marketing & Branding. Toate drepturile sunt rezervate.

Acest website foloseşte cookie-uri. Continuând navigarea, vă exprimați acordul utilizării lor.
Accept Politica de confidențialitate și de utilizare a cookie-urilor
Politica de confidențialitate

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT