Ingredientele unei campanii de marketing de succes

O campanie de marketing eficientă are mai multe ingrediente esenţiale, pe care, dacă nu le incluzi, s-ar putea să ai surpriza că ai cheltuit nişte bani, în loc să-i consideri o investiţie.marketing

Un pas obligatoriu în campaniile de marketing pe care le face Publicom este măsurarea. Nicio campanie de marketing nu va fi completă şi eficientă, dacă nu oferă, în final, o viziune clară asupra:

  • impactului pe care l-a produs
  • clienţilor pe care i-a adus şi
  • sumelor cheltuite de clienţi în urma campaniei.

Un ingredient la fel de important în campaniile de marketing constă în TESTAREA prealabilă a mesajelor pe un grup restrâns de prospecţi, înainte de demararea campaniei de marketing la scară largă. Se poate verifica, astfel, impactul campaniei şi răspunsul prospecţilor la un anumit tip de mesaj. Şi, cel mai important, se poate corecta sau schimba direcţia sau mesajul campaniei, dacă cele testate nu oferă finalitatea scontată. Mesajul care va aduce cele mai bune rezultate va putea fi folosit, apoi, cu încredere, la întreaga listă de prospecţi. În marketingul direct, de exemplu, putem crea trei mesaje publicitare diferite, cu date de contact sau coduri diferite, astfel încât, la finalul testării realizate pe cele trei grupuri de prospecţi cu profil asemănător să putem contabiliza exact impactul fiecărui mesaj în parte. Bineînţeles că pentru fiecare tip de media (radio&TV, presă scrisă, internet) există diferite metode de testare, pe care noi, cei de la Publicom, le putem pune la punct până în cele mai mici detalii.

Ştim foarte bine că nu toate firmele îşi permit bugete pentru campanii de marketing ample, darămite să aloce un buget separat şi pentru testare. Cunoaştem însă suficiente metode prin care testările pot fi gratuite!

Un al treilea ingredient esenţial pentru o companie de marketing reuşită constă în crearea unui portret robot cât mai detaliat al clienţilor taRgHetaţi. De la vârsta clienţilor vizaţi până la nivelul studiilor lor, statutul social şi potenţiale hobby-uri, toate sunt importante atunci când conturăm profilul prospecţilor. În funcţie de aceste aspecte, se vor creiona mesajele folosite în campania de marketing şi se va realiza designul acesteia. Fără a deţine toate aceste informaţii despre clienţii targhetaţi, rişti să-ţi împrăştii mesajele promoţionale într-o direcţie greşită, cheltuind banii, în loc să-i investeşti cu cap.

Un ultim şi foarte important ingredient al unei campanii de marketing reuşite constă în alegerea unor PROFESIONIŞTI care să îţi realizeze campaniile de marketing! Astfel te asiguri că vor fi folosite toate ingredientele menţionate mai sus, că totul se va derula fără cusur, că la final vei avea un raport complet şi complex asupra tuturor etapelor parcurse în campanie şi asupra bugetelor investite la fiecare pas, iar rezultatul va fi cel aşteptat.

More from our blog

See all posts