Marketingul direct – publicitatea din secolul vitezei
- October 28, 2014
- advertising&design, marketing
Marketingul direct este o formă de promovare care se adresează unui public bine definit, cu scopul de a genera un rezultat măsurabil. Resursa principală în marketingul direct este baza de date, iar avantajul acestui tip de publicitate este că eficienţa lui poate fi calculată până la ultimul ban investit. În plus, acesta se poate realiza foarte simplu în acest secol al tehnologiei, graţie internetului. Dar, în general, marketingul direct foloseşte instrumente precum poşta, e-mailul, telefonul mobil şi internetul.
Răspunsurile pe care le poate genera marketingul direct şi prin care se măsoară eficacitatea campaniei sunt:
- câţi clienţi au răspuns
- câţi sunt interesaţi de oferta lansată
- câţi au cumpărat
La final, se poate calcula foarte simplu cât de eficientă a fost campania şi cât venit a generat investiţia.
Cea mai răspândită formă de direct marketing se numeşte „direct mailing” şi presupune conceperea unei scrisori de intenţie de tip business, care va fi trimisă prin e-mail unor destinatari prestabiliţi (persoane fizice sau juridice), catalogaţi în funcţie de domeniul de activitate, venit, vârstă, rezidenţă, cifră de afaceri etc. Campania de direct mailing este, de obicei, urmată de un dialog telefonic direct cu destinatarii, pentru a afla modul în care au recepţionat mesajul şi modul în care vor răspunde scrisorii de intenţie.
Cu o vastă experienţă în domeniu, echipa Publicom scurtează drumul către clienţii tăi ţintă, prin organizarea şi realizarea unei astfel de campanii. Principalii paşi pe care-i facem în această direcţie sunt:
- întocmirea listelor de destinatari
- conceperea scrisorilor de e-mail
- personalizarea corespondenţei cu ajutorul bazelor de date pe care le deţinem
- expedierea rapidă şi necostisitoare a corespondenţei (prin poştă sau mail)
- oferirea de servicii de follow-up telefonic
- măsurarea eficienţei campaniei.