Pachetul complet de identitate corporatistaSloganul trebuie sa fie vandabil
- November 24, 2014
- advertising&design
Într-un pachet de identitate corporatistă complet intră trei elemente esenţiale: logoul, sigla şi sloganul. Toate acestea împreună au menirea de a forma în mentalul clienţilor şi furnizorilor o imagine unitară şi completă asupra misiunii, viziunii, domeniului de activitate şi avantajelor concurenţiale ale unei companii. Le vom analiza pe fiecare în parte, în texte succesive, pentru a vă convinge că toate aceste trei componente sunt importante atunci când (re)creezi imaginea unei firme!Ponderea şi importanţa logoului, siglei şi sloganului în crearea unui impact memorabil s-a schimbat în permanenţă de-a lunguri anilor, astfel că azi, în era tehnologiei şi a boomului web, asistăm la o aparentă scădere în importanţă a sloganului de brand. În paralel, însă, a crescut considerabil impactul pe care trebuie să-l aibă logoul şi sigla, pentru că vizualul a pus stăpânire pe omul modern.
Studiile de specialitate au arătat că un om obişnuit este asaltat de aproximativ 3.000 de reclame în fiecare zi, dacă e să punem laolaltă toate canalele de comunicare – TV, internet, radio şi print. În această acerbă competiţie pentru atragerea atenţiei, companiile au greaua misiune de a capta rapid atenţia, fie prin imagine, fie prin cuvinte. Aici, aşadar, devine foarte important sloganul, pentru că el are menirea de a reduce la maximum cinci cuvinte esenţa brandului, cuvinte care să fie şi convingătoare.
În consecinţă, sloganul trebuie să completeze imaginea unei companii, să aducă completări logoului şi siglei, prin revelarea:
- Valorii companiei
- Obiectivelor sale
- Istoriei (vechimii) companiei
- Unicităţii firmei în comparaţie cu concurenţii de pe piaţă sau
- Beneficiilor pe care le oferă pentru clienţi.
În acelaşi timp, un slogan trebuie să fie uşor de memorat. Aşadar, complexitatea unui slogan este dată de precizia cu care oglindeşte ceea ce oferă pieţei un anumit brand sau companie şi, în acelaşi timp, de puterea sa de adaptare la diferite contexte.