Suntem în Săptămâna Mare dinaintea Pastelui de rit ortodox. Telefoanele zbârnâie de mesaje promoţionale. La televizor avem mai mult reclame decât programe. La radio ni se vorbeşte despre calitatea detergenţilor şi ni se aminteşte de tona de vase pe care o vom avea de spălat în curând. Mailul e plin de spamuri care te ameninţă că mai ai doar vreo două zile pentru a comanda online, dacă vrei să primeşti coletul până de sărbători.Toată lumea a înnebunit de atâta informaţie, dar advertiserii, designerii şi copy&content writerii sunt în forfotă maximă. E isteria naţională de Paşti!
Din păcate, primăvara anului 2015 pare compromisă din punctul de vedere al producţiilor publicitare originale. În schimb, Învierea Domnului pare că a inspirat reapariţia unor spoturi publicitare pe care le credeam deja moarte: enervantul ursuleţ verde, Gummy Bear – pe care speram să-l auzim cântând doar în vreo postare pe YouTube, sau margarinele ultra-buper-speciale pentru copt.
Din avalanşa de reclame pascale, doar două spoturi publicitare TV ne-au atras atenţia în această perioadă şi merită aplauze pentru imagine, text şi interpretare – şerveţelele Mototol şi oferta 2015 de la Orange. Restul… mai au încă de învăţat, dacă vor să atragă clienţi, dacă vor vânzări serioase şi dacă vor să-şi construiască o imagine bună, de lungă durată.