Culoarea anului 2015, Marsala, anunţată de specialiştii de la Pantone, a venit ca o bombă în industria de design grafic. Asta pentru că este în totală contradicţie cu culorile vii, strălucitoare şi vibrante anunţate pentru anii trecuţi. Anunţul acestei nuanţe a venit pe nepregătite pentru mulţi designeri care, în continuare, îşi bat capul cu diverse palete de culori care ar putea include această nuanţă şi care să o poată pune în valoare.
Mulţi s-au plâns că Marsala este ternă, plictisitoare şi foarte greu de aplicat în designul materialelor print sau web şi că este mai degrabă o culoare folosibilă în domeniile designului de interior, fashion şi al cosmeticelor, decât în webdesign sau pe materialele promoţionale printabile. Experţii de la Pantone pun la dispoziţia acestora câteva din paletele de culori ce pot înfrumuseţa cu succes un obiect Marsala:
Pentru cei care încă n-au găsit Marsala în sistemele de culori RGB şi CMYK, iată indicii prezentaţi de Pantone:În final, chiar dacă nici noi nu suntem prea încântaţi de alegerea Pantone din acest an, nu putem decât să citim şi să recitim declaraţia directorului executiv de la Pantone Color Institute, Leatrice Eiseman, în speranţa că ne vom convinge, într-un final, de potenţialul şi versatilitatea acestei nuanţe capricioase:
„Pe un material plat sau texturat, sau într-un finisaj mat sau lucios, această nuanţă extrem de atipică se combină într-un mod dramatic cu culori neutre şi chiar cu nuanţe mai calde de gri. Din pricina umbrelor sale maronii, eroticul Marsala este foarte compatibil cu chihlimbarul, ocrul, auriul, verdele turcuaz sau azuriu, precum şi cu nuanţele mai vibrante de albastru.”