Reclama este sufletul comerţului, iar această zicală este mai mult decât valabilă azi, când piaţa de desfacere e inundată de zeci de mii de produse şi servicii. Pentru a ieşi în lumina reflectoarelor şi a te diferenţia de competitorii direcţi, ai nevoie de un buget special dedicat promovării companiei tale şi de o echipă bună de advertiseri.Se prea poate ca în domeniul tău de activitate să fii unic sau să fii cel mai bun şi mai cunoscut brand de pe piaţă. Chiar şi în aceste condiţii, tot ai nevoie de o reclamă. Pentru că lumea uită repede, ori tu nu-ţi poţi permite să se aşeze praful pe imaginea ta. Câteodată, clienţii tăi s-ar putea să nici nu ştie că au nevoie de tine, aşa că o reclamă bună îi poate aduce la uşa ta.
Iată mai jos zece motive care te pot transpune în rolul principal din propriul tău film:
1. Eşti nou pe piaţă, într-un domeniu arhiplin de competitori direcţi? Ai nevoie de reclamă pentru a ieşi în evidenţă, pentru a anunţa lumea de ce eşti tu mai bun decât ceilalţi o mie ca tine.
2. Eşti cel mai vechi în branşă, iar alţii ţi-au copiat ideea şi acum îţi fură din capitalul de clienţi? Ai nevoie de reclamă pentru a le aminti cumpărătorilor despre tradiţie, istorie şi experienţă.
3. Eşti singurul din domeniu care face un anume produs sau serviciu? Reclama te va ajuta să câştigi noi clienţi, care nu ştiau de existenţa ta.
4. Ai un nou produs sau serviciu de oferit? Nu îl lăsa să fie descoperit din greşeală de clienţii care-ţi trec pargul. Arată-l lumii printr-o reclamă bună!
5. Ai deja ani buni de activitate pe piaţa comercială? Sărbătoreşte acest lucru alături de clienţii şi angajaţii tăi! Fă o petrecere, ca lumea să ştie că ai succes, că nu te-a doborât criza financiară, că perseverenţa şi experienţa ta te-au transformat într-un câştigător.
6. Te-ai săturat de vechea ta imagine sau pur şi simplu ai devenit invizibil pentru mulţi dintre clienţi? Reajustează-ţi imaginea, dă-i un suflu nou şi revin-o în atenţia publicului printr-o reclamă în care să ne prezinţi noul tău look.
7. Sărbătoreşte micile reuşite ale companiei tale, indiferent cât de mic sau mare eşti. Oamenii adoră cifrele rotunde, aşa că celebrează public al 10-lea angajat din firma ta sau bucură-te atunci când clientul numărul 100 ţi-a intrat pe uşă. Filmează momentul şi fă cu el o reclamă originală!
8. Nu uita că reclama se poate face şi înafara, şi înăuntrul companiei tale. Dă-le salariaţilor tăi motive să fie mândri că lucrează pentru tine şi ei îţi vor face cea mai bună promovare din lume.
9. Publicul te asociază cu ceva negativ? Competitorii au pus în funcţiune morişca bârfelor şi asta-ţi afectează imaginea şi cifrele contabile? Nu te lăsa la mâna lor! Anunţă un gest caritabil sau o acţiune de donare de sânge prin care să acumulezi capital de imagine pozitiv! Nu uita să anunţi şi presa!
10. O reclamă bună este binevenită oricând. În timpul anului ai cel puţin o mie de motive ca să te promovezi: Ziua Îndrăgostiţilor, Dragobetele, venirea primăverii, Paştele, 1 Mai, Ziua Copilului, Sfânta Maria, începerea unui nou an şcolar, Halloweenul, Sfântul Nicolae, Crăciunul, Anul Nou… Mai sunt apoi evenimentele personale ale companiei pe care o manageriezi – ziua înfiinţării, ziua penetrării pe o piaţă nouă de desfacere, ziua în care ai fuzionat cu cineva sau ziua când ai oferit şi servicii pe internet…
Dacă ai şi tu vreo idee sau vreo experienţă personală legată de modul în care reclama te-a salvat, aşteptăm să ne-o prezinţi mai jos, printr-un comentariu.