Un studiu realizat de Samsung, în 2015, extins pe 18 ţări din Uniunea Europeană şi care cuprinde un eşantion de 18.000 de persoane, a urmărit să descopere obiceiurile de consum şi de folosire a dispozitivelor electronice şi electrocasnice.
Conform cercetării, 83% dintre respondenţii rezidenţi în România urmăresc conţinut video online, iar televizorul este mediul preferat de petrecere a timpului liber, cei chestionaţi afirmând că urmăresc programele TV, în medie, circa 3 ore şi 38 de minute pe zi.
Asta înseamnă cu aproximativ o jumătate de oră în plus faţă de restul europenilor.
Un alt lucru interesant de ştiut, conform Techonomic Index 2015, este că românii sunt dispuşi să plătească pentru conţinut educaţional, dar, în acelaşi timp, le scade interesul pentru jocuri online. Mai exact, 47% dintre respondenţi au accesat aplicaţii de joc şi divertisment online cel puţin o dată pe săptămână, pentru care au plătit, în medie, 8,48 de euro pe lună. Cifrele sunt depăşite doar de conţinutul educaţional (pe care l-au accesat 49% dintre cei chestionaţi), pentru acest tip de informaţie respondenţii plătind în jur de 10,58 euro pe lună. Pe cărţi, cei chestionaţi au plătit aproape 10 euro pe săptămână, pe filme — aproape 8 euro, iar pe muzică — puţin peste 7 euro.
Aşadar, online-ul câştigă tot mai mult teren şi în România, iar piaţa este încă în dezvoltare, asta cu atât mai mult cu cât doar 40% din planetă este conectată la internet, conform celor mai recente estimări. Mai aveţi, deci, timp să vă faceţi reclamă, să vă atingeţi potenţialul maxim în materie de branding şi de marketing.
Pe online şi în faţa televizorului. Acolo sunt clienţii dumneavoastră!