ABC-ul unui landing page de succes

ABC-ul unui landing page de succes

Fiecare companie dorește să își promoveze produsele sau serviciile prin diferite modalități. Unul dintre ele îl reprezintă landing page-ul. Descoperă avantajele și impactul fabulos pe care îl poate avea un landing page bine făcut.

Atunci când dorești să promovezi ceva, orice, dorești să arăți cât mai multe avantaje ale acelui produs sau serviciu, pentru a determina consumatorul să îl achiziționeze. Dacă vrei să faci asta într-un mod simplu, ieftin și în același timp captivant și profesionist, construiește un landing page.

Ce este un landing page?

Un landing page este o pagină web la care cineva este direcționat după ce a apăsat pe un call-to-action de marketing online. Acesta se adresează unui public țintă specific, iar atragerea acestuia se face prin informarea în cadrul unui subiect bine definit.

Landing page-ul îndeamnă la o anumită acțiune specifică: achiziționarea unui produs sau serviciu, înscrierea la un newsletter, abonare, înregistrare, contactare, participare la un eveniment etc. Dacă vizitatorul trece la acțiune, atunci misiunea landing page-ului este îndeplinită. Totodată, acesta convertește cât mai mult trafic.

În timp ce o pagină oficială îndeamnă la explorare, un landing page încurajează conversia și servește unui singur scop ales de tine. Acesta are mai bune rezultate de campanie, concentrând atenția vizitatorului prin intermediul unui call-to-action incitant. Mai mult decât atât, un landing page este precum un agent de vânzări convingător, eficient și la obiect, care aduce vânzări și conversii.

Cheia unui landing page de succes stă în copywriting-ul  impecabil, în limbajul ușor de înțeles, atractiv, într-un call-to-action inspirat și în prezentarea ideală a produselor sau serviciilor promovate. Alături de copywriting, un rol important îl joacă și grafica paginii, care trebuie să captiveze și să completeze mesajele și acțiunea dorită.

Ce trebuie să conțină un landing page captivant și de succes?

Pentru a fi clar, precis și cu informație completă, există câteva elemente esențiale care sunt recomandate să apară în conținutul unui landing page:

  1. Titlul atractiv, care să transmită clar ceea ce urmează să afli în landing page.
  2. Conținutul paginii trebuie să mențină interesul vizitatorului și să transmită complet, clar și într-o manieră plăcută mesajul tău prin care acesta va acționa în modul în care îl dorești.
  3. Cuvintele cheie (keywords) trebuie alese cu grijă, pentru că în funcție de acestea vei putea fi găsit pe motoarele de căutare. Acestea trebuie inserate în titlu și în text pentru a putea fi găsit cu ușurință.
  4. Imaginile din landing page trebuie să fie inspirat alese, de impact, astfel încât să captiveze și să completeze textul de promovare.
  5. Butonul Call-to-action trebuie să fie persuasiv și captivant, să îndemne vizitatorul să întreprindă o acțiune dorită de tine. Folosește o culoare a butonului care să fie în contrast cu fundalului paginii.
  6. Butoanele de Social Media Sharing sunt foarte utile și binevenite pentru că vizitatorii au posibilitatea de a distribui landing page-ul și a-l promova. Pentru a face acest lucru, pagina trebuie să convingă și să ofere conținut valoros, care merită distribuit.
  7. Formularul de Contact este necesar și util deoarece îi oferă posibilitatea vizitatorului de a-și lăsa datele pentru a fi contactat sau de a pune o întrebare suplimentară. Unii oameni preferă să fie contactați decât să fie îndemnați să sune ei pentru a afla alte detalii.

Sfaturi utile care pot asigura succesul unui landing page

  1. Oferă potențialilor clienți o propunere captivantă (discount, voucher, free trial etc.) în schimbul acțiunii pe care le-o propui.
  2. Nu te îndepărta de la subiect cu detalii inutile. Concentrează conținutul pe promovarea cât mai clară și interesantă a ceea ce vrei să vinzi și nu încărca cititorii cu detalii care nu servesc scopul propus. Astfel, ei nu vor avea nevoie de mult timp să se decidă.
  3. Prezintă calitățile și avantajele produsului sau serviciului tău, oferându-i vizitatorului motivele pentru a acționa în acest sens.
  4. Inserează în pagină câteva recenzii ale clienților mulțumiți, alte surse în care se vorbește despre ceea ce tu prezinți. Acest lucru dă un plus de credibilitate.

Un lucru interesant ar fi de construit variații ale paginii tale, pentru a testa reacția vizitatorilor și pentru a ajunge la o variantă ideală de prezentare a produselor sau serviciilor tale.

Landing page-ul poate fi un shortcut către succesul unei campanii de promovare. Construită cu atenție și studiată în funcție de comportamentul vizitatorilor, poate fi o modalitate foarte puternică și eficientă de promovare și vânzare efectivă.

Dacă încă nu ai creat un landing page, fă-o! Vei avea numai de câștigat.

 

Surse:

https://www.linkedin.com/pulse/cum-sa-creezi-un-landing-page-de-succes-sergiu-dragomir

https://www.silkweb.ro/blog/tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-un-landing-page/

https://workshops.unbounce.com/lesson/1-what-is-a-landing-page/

More from our blog

See all posts