Semnificația și impactul culorilor în crearea brandului!

culori branding

Logoul este cel mai important element grafic al brandului unei companii, deoarece el este reprezentarea vizuală a companiei și a valorilor acesteia. Află ce impact are fiecare culoare asupra clientului și asupra deciziei sale de a alege un produs.

Pentru un om de afaceri sau un profesionist în marketing este esențial să țină cont de valorile și personalitatea publicului țintă, atunci când creează un logo.

Cercetările au arătat că oamenii fac judecăți subconștiente despre o persoană, mediu sau produs în primele 90 de secunde. Între 62% și 90% din această evaluare se bazează exclusiv pe culoare. Aceasta înseamnă că un logo poate determina în mod direct decizia unei persoane de a deveni client sau nu.

De asemenea, în calitate de consumator, deciziile tale de cumpărare și ce mărci le consideri de încredere sunt puternic influențate de logouri, indiferent dacă realizezi acest lucru sau nu. Asociem anumite fonturi, culori și modele cu calități care nu au nicio legătură, cum ar fi calitatea și fiabilitatea produsului.

Mai mult, marile companii, atunci când creează un logo, apelează la sfaturile designerilor și ale psihologilor, pentru a alege culorile care au cel mai mare impact în relația cu consumatorul.

Pentru a transmite un mesaj simplu și pentru a te diferenția de alte companii, trebuie să alegi o paletă de culori care să se potrivească poziției tale strategice. În general, marile companii aleg cel mult 3 culori, în principal din paleta culorilor primare. Alege combinația potrivită de culori, care să transmită cel mai bine mesajul dorit, și care, să producă o reacție pozitivă a publicului țintă. Culorile pot avea un efect major în raport cu comportamentul de cumpărare.

Iată câteva semnificații ale culorilor și percepția consumatorului în raport cu ele:

  1. Roșu

Exprimă putere, energie, vitalitate, acțiune, pasiune și încredere. Roșul se îmbină cel mai bine cu alb sau negru.

Logourile de culoare roșie arată un brand puternic și energetic. S-a dovedit că acesta crește apetitul, fiind ideal pentru o afacere din domeniul alimentar. De asemenea, are abilitatea de a a crește ritmul cardiac. Roșul este potrivit pentru mărcile care încearcă să creeze urgențe, cum ar fi vânzările sau pentru articolele achiziționate din impuls.

Exemple de mărci renumite: Coca Cola, YouTube, KFC, Lays, H & M, Xerox, Netflix, Pinterest, Lego.

  1. Oranj

Exprimă entuziasm, joc, căldură, creativitate și senzație, accesibilitate,sociabilitate. Portocaliul se îmbină cel mai bine cu

Se spune că portocaliul activează activitatea creierului, dar poate fi văzută și ca agresivă datorită naturii sale atrăgătoare. Această combinație de prietenie și stimulare mentală inspiră consumatorii să acționeze.

Un logo portocaliu transmite mesajul că acea companie este prietenoasă și veselă. Este o alegere potrivită pentru brandurile care doresc să fie văzute ca fiind de încredere, optimiste și nu prea serioase, dar încrezătoare.

Exemple de mărci renumite: Fanta, Amazon, Harley Davidson Motor Cycles, Firefox.

  1. Galben

Exprimă prietenie, optimism, încredere, creativitate, fericire, bogăție, atenție, logică.

Galbenul încurajează comunicarea, deși uneori este asociat cu prudența (pe semne rutiere și semafoare).

Un logo în care predomină culoarea galbenă exprimă pozitivitate și atrage atenția cumpărătorilor de ferestre în special. Atenție la nuanța culorii, pentru că aceasta poate să „lezeze” ochii privitorilor.

Exemple de mărci renumite: Mc Donald’s, Ikea, Hertz, Nikon, Ceerios, Sun Chips, National Geographic.

  1. Verde

Exprimă viață, armonie, tinerețe, prospețime, sănătate, noutate, evoluție, noroc, calm.

Verdele reprezintă creșterea și dă un sentiment de relaxare. Este, de asemenea, asociat cu bani și bogăție.

Un logo în care predomină verdele transmite mesajul că acea companie este ecologică, etică. Este o alegere ideală pentru brandurile organice, vegetariene sau cele care se preocupă de mediul înconjurător. De asemenea, poate fi o alegere bună pentru companiile financiare.

Exemple de mărci renumite: Animal Planet, Android, Morning Star Farms, Whole Foods Market.

  1. Albastru

Exprimă încredere, loialitate, putere, stabilitate, siguranță, sinceritate, demn de încredere.

Este cea mai populară culoare corporativă. Se utilizează frecvent pentru companiile online și instituții financiare.

Exemple de mărci renumite: Samsung, Skype, Facebook, HP, Visa, Dell, Oral B, Twitter, Microsoft Office Word, American Express, NASA.

  1. Violet

Exprimă înțelepciune, lux, succes, regalitate, bogăție, unicitate, mister, creativitate.

Violetul reprezintă luxul și misterul, alimentând fantezia și imaginația. Logourile violet sunt folosite de multe ori pentru brandurile de frumusețe, de jucării pentru copii sau dulciuri.

Exemple de mărci renumite: Hallmark, Wonka, FedEx Corporation, Big Brothers Big Sisters.

  1. Roz

Exprimă feminitate, dulceață, joc, distracție, viață.

Rozul este utilizat în general, în logourile pentru brandurile destinate femeilor, alimentelor dulci sau jucăriilor pentru copii. Este o culoare „distractivă” și pozitivă.

Exemple de mărci renumite: Barbie, LG, T Mobile, Pink Victoria’s Secret, Dunkin’ Donuts.

  1. Negru

Exprimă putere, eleganță, sofisticare, stil, formalitate.

Negrul este o culoare care exprimă seriozitate și eleganță. Un logo negru induce consumatorului faptul că brandul este misterios și exclusiv. Brandurile care se promovează printr-un logo negru, vor să fie văzute ca fiind stabile, cu o reputație sau un simț al eleganței, nefiind necesare culori strălucitoare pentru a transmite acest lucru.

Exemple de mărci renumite: Gucci, Prada, BBC, BlackBerry, The New York Times.

Logoul este considerat esența unui brand. Logoul transmite emoție și creează o conexiune la nivel psihologic între clientul potential și companie. Mai mult, logoul poate determina loialitatea unui consumator față de brandul propus.

Logoul comunică prin culoare, iar compania comunică prin logo. Atenția la construirea logoului până în cel mai mic detaliu, poate fi cheia câștigării unui posibil client.

Surse info articol:

https://www.webpagefx.com/logo-colors/

https://www.logiqdesign.ro/importanta-culorilor-in-crearea-unui-logo/

https://online-mark.ro/cum-sa-iti-alegi-logo-ul-perfect-pentru-firma-ta/

More from our blog

See all posts