Culoarea anului 2016 este… doua: Rose Quartz si albastru Serenity

Iertată să ne fie greşeala gramaticală intenţionată din titlu, dar am simţit că e cazul de o glumă de început de an. Cu atât mai mult cu cât 2016 aduce o premieră şi din partea Institutului Pantone — două culori în loc de una: Rozul Quartz (PANTONE 13-1520) şi albastrul Serenity (PANTONE 15-3919).
PANTONE Color of the Year HiRes 4După complicatul şi controversatul Marsala de anul trecut (pe care l-am analizat în articolul „O pacoste numită Marsala”), iată că specialiştii vin cu o propunere

pe cât de simplă, pe atât de primitoare în materie de combinaţii cromatice. Şi, deşi verva noastră creatoare ar fi aşteptat o nuanţă ceva mai tare, mai autoritară, mai de sine stătătoare, iată că avem o îmbinare drăguţă între feminin şi masculin, între cald şi rece, între puritatea tinerescului şi calmul aproape regal.

„Abordarea aproape unilaterală a culorilor din trecut coincide cu o mişcare socială înspre egalitatea de gen şi fluiditate, cu o comoditate sporită a consumatorului de a folosi culoarea ca o formă de expresie, cu o generaţie care dă mai puţină importanţă stereotipurilor sau prejudecăţilor şi cu un schimb liber al informaţiei digitale, care ne-a deschis ochii spre o abordare diferită faţă de folosirea culorii”, explică Leatrice Eiseman, directorul executiv al Institutului Culorii Pantone.

Tot ea continuă: „Pentru că acum clienţii caută înţelegere şi o stare de bine, ca antidot la stresul cotidian, îmbrăţişarea unor culori care ne împlinesc dorinţa psihologică pentru linişte şi siguranţă devine tot mai elocventă. Împreună, Rozul Quartz şi Albastrul Serenity demonstrează un echilibru inerent între o nuanţă mai caldă de roz şi un albastru rece şi liniştit, cele două tonuri oglindind, totodată, o conexiune şi o stare de bine, dar şi un sentiment liniştitor de ordine şi pace”.

Nu putem decât să fim de acord cu ideea că lumea agitată şi chiar violentă în care ne scăldăm are nevoie de un echilibru, fie el şi doar cromatic. Cu toate acestea, în materie de culoare, avem impresia că Pantone (cel puţin în ultimii ani) o ia pe un drum elitist, regalist şi exclusivist, care nu pare a oglindi fiinţa umană la modul ei general şi cu atât mai puţin consumatorul român.

Şi totuşi, precum spuneam şi mai sus, ne bucurăm că aceste două culori ale anului 2016 au o gamă mai largă de asocieri cromatice decât tristul Marsala desemnat culoarea anului 2015. Printre culorile complementare pe care le oferă Pantone spre folosinţă în anul curent găsim şi tonuri de gri, violet, maro sau verde (vezi paleta de culori aici), care dau frâu liber imaginaţiei oricărui designer din lume, fie el designer vestimentar, de interior sau din domeniul publicităţii.

Noi, cei de la Publicom, vom lua această propunere ca pe o provocare şi vom încerca, în campaniile publicitare din acest an, să ne punem clienţii în valoare prin culori care să-i reprezinte, dar care să-i şi scoată în evidenţă prin echilibru şi bun gust. Căci, până la urmă, aceasta e lecţia care ne-o predă Institutul Culorii în acest zbuciumat secol — viaţa nu e compusă doar din alb şi negru, iar găsirea echilibrului e cea mai grea, dar şi cea mai plăcută experienţă umană, indiferent că vorbim de echilibru în culoare ori de echilibrul personal.
A

 

More from our blog

See all posts