Ai multe de spus, ai idei bune şi creative, noutăţi pe care să le comunici clienţilor tăi, dar nu te bucuri de atenţia pe care crezi că o meriţi? S-ar putea să fii în locul nepotrivit şi în timpul nepotrivit, chiar şi în mediul virtual!
Specialiştii de la Trackmaven au analizat, timp de un an, aproape 5.000 de site-uri din SUA şi au realizat un manual despre ingredientele de bază pe care le conţin blogurile ce s-au bucurat de cea mai multă atenţie şi de cele mai multe share-uri. Şi cum americanizarea României este în toi, credem că cifrele nu sunt tocmai departe de realitatea din ţara noastră.Principalele lor concluzii au fost următoarele:
1. Deşi avem o vastă gamă de reţele sociale, în topul preferinţelor se află, în continuare Facebook şi Twitter, care au cumulat 94,1% din share-urile date. Dacă eşti vânător de like-uri sau publicul tău ţintă este unui mai ales tânăr, în căutare de distracţie, postează pe Facebook. Dacă conţinutul tău este unul adresat persoanelor de vârsta a doua, profesioniştilor sau celor aflaţi în căutare de informaţii care să-i ajute să se dezvolte, atunci Twitter este mai potrivit pentru tine şi clienţii tăi.
2. Majoritatea textelor au fost publicate pe blog marţi şi miercuri (18%), dar cele mai multe share-uri le-au primit în timpul weekendului, mai ales sâmbăta (18%). În plus, deşi majoritatea blogurilor erau „înnoite” cu texte în prima parte a zilei (cu un vârf în intervalul 11.00-12.00), acestea erau citite şi partajate pe reţelele de socializare abia seara (mai ales între 21.00-01.00), când marea majoritate a oamenilor îşi alocă timp liber pentru a citi şi a se recrea. Aşadar, dacă vrei o audienţă sporită, sacrifică-ţi din timpul liber pentru a te îngriji de blogul tău.
3. Titlul este foarte important pentru orice text. Este deja bine ştiut că 80% dintre cititori rămân doar la citirea titlului şi doar 20% vor citi şi ceea ce scrie sub el. Aşadar, alege-ţi cu grijă cuvintele pentru titlu şi încearcă să atragi câţi mai mulţi cititori. Nu de alta, dar altfel rişti să fi muncit degeaba…
În plus, marketerii de la Trackmaven au concluzionat că textele cu cele mai multe şanse de a fi partajate pe reţelele de socializare au titlurile de aproximativ 60 de caractere. Asta deşi marea majoritate a textelor au un titlu de maximum 40 de caractere. Excesele nu sunt însă bune nici aici. Statistica arată că titlurile mai lungi de 60 de caractere au cunoscut un declin drastic în materie de share-uri.
4. Pe de altă parte, se pare că titlurile formulate sub formă de întrebare stimulează mai multe share-uri decât titlurile sub formă de afirmaţie sau care au semnul exclamării la final. Asta deşi 94,89% din titlurile analizate de Trackmaven nu foloseau niciun semn de punctuaţie. Apetenţa pentru semnele de întrebare este explicată prin însăşi conformaţia psihologiei umane, omul evoluând tocmai graţie curiozităţii de care a dat mereu dovadă.
5. Din blogurile analizate, 12,14% nu foloseau nicio majusculă în titlu, în timp ce sub 1% aveau toate literele mari. Niciuna dintre variante nu este de dorit, arată studiul amintit, aşa că folosirea corectă a punctuaţia este încă la ea acasă şi pe online.
6. Deşi top 3 al celor mai urmărite şi distribuite pagini online (din SUA) sunt de divertisment şi informaţii din domeniul IT, toate site-urile apreciate de Trackmaven ca fiind de succes au avut un numitor comun: au oferit prospecţilor informaţii utile, curiozităţi sau subiecte vechi ambalate într-o formă cu care cititorii lor să rezoneze. Aşadar, dacă vrei să intri pe sub pielea targetului tău, e bine să-i dai mereu ceva util şi interesant de „rumegat”.