Românii se pricep la orice. Asta-i clar! De la reparaţia maşinilor şi până la modul în care ar trebui condusă o ţară, fiecare român ştie exact ce nu merge bine şi ce ar trebui îndreptat. Cu toate astea, când vine vorba de limba română, foarte multă lume clachează iremediabil. Iar când greşelile gramaticale sau de design sunt afişate cu mândrie pe diverse panouri publicitare, se poate ajunge la situaţii haioase, dacă n-ar fi chiar penibile.Atunci când numele companiei tale urmează să fie afişat public, este bine să te asiguri de o mie de ori că reclama pe care o pregăteşti nu are nicio… greşeală gramaticală, că nu are conotaţii nedorite, că nu jigneşte pe nimeni şi că nu va fi pusă lângă o reclamă ce-ţi anulează întreg efortul creativ şi financiar.
Şi nu te grăbi să dai OK-ul atunci când primeşti de la advertiseri materialele publicitare pentru BT. Nu te încrede în nimeni; analizează la sânge designul şi citeşte cu atenţie textul din fişierul primit spre aprobare! Altfel, te poţi pomeni că ajungi de râsul lumii!
Iată câteva lecţii urâte pe care unele societăţi comerciale le-au învăţat pe propria lor piele, dar pe care tu le poţi evita printr-o minimă investiţie în specialişti în advertising — copywriteri, designeri, agenţi de publicitate ş.a.m.d., care să te ajute să te promovezi aşa cum trebuie şi cum meriţi!