Mos Craciun reprezinta un simbol, un personaj din viata fiecarui copil, care exprima generozitate, spirit familiar, caldura si iubire. In timp, Mos Craciun a devenit nu doar un simplu personaj, ci o emblema a oricarei Sarbatori de Craciun; mai mult decat atat, pe baza asa-zisei existente ale sale, s-a construit un intreg portofoliu de reclame, oferte promotionale, articole, promovari online si offline, atat pe plan national cat si international.
Ce e de remarcat e faptul ca Mos Craciun se integreaza in marketing si advertising intr-un mod complex, astfel ca:
- Mos Craciun e mereu accesibil, fiind prezent pe toate retelele de socializare, precum si in mediul offline, la diferite targuri de Craciun, evenimente, emisiuni TV;
- Apare in numeroase spot-uri publicitare;
- Are o identitate clar stabilita. Vestimentatia acestuia este unica, se diferentiaza si ii completeaza personajul.
- Povestile sau legendele cu Mos Craciun continua sa apara, fiind promovat in toate mediile, respectiv canalele de comunicare;
Rezultatul e ca toata lumea il cunoaste, il iubeste si il relationeaza cu brand-uri de top. Fie ca pare o gluma sau nu, Mos Craciun reuseste in continuare sa capteze atentia consumatorului, sa il fidelizeze, sa creeze sentimentul de prietenie, de apropiere si concordanta cu sinele fiecaruia.
In concluzie, putem afirma faptul ca Mos Craciun a devenit un personaj care vinde foarte bine, dezvolta strategii si tehnici cu efect pozitiv in obiceiul consumatorului, chiar in mod inconstient pentru acesta din urma.