Pachetul complet de identitate corporatistaSigla, Cenusareasa din advertising
- December 8, 2014
- advertising&design
Din neştiinţă sau lene, semnificaţia siglei este tot mai des confundată, în prezent, cu logoul. O simplă căutare în Dicţionarul Explicativ al Limbii Române ne edifică. În timp ce logoul este simbolul imagistic al unei companii, sigla reprezintă o „prescurtare convenţională formată din litera iniţială sau din grupul de litere iniţiale folosite în inscripţii, în manuscrise etc. pentru a evita cuvintele sau titlurile prea lungi.”
În domeniul publicităţii, sigla este de mare ajutor unor companii din domeniul asigurărilor, al finanţelor sau din domeniul învăţării continue. Asta pentru că sigla reflectă fidel domeniul acestora de activitate (ex: Omniasig, MaraTour, FedEx, etc.). Pe alocuri, se pot folosi prescurtări gata cunosute publicului, astfel încât să-i fie mult mai uşor unei firme noi să se facă cunoscută publicului, fără a recurge la bugete impresionante destinate conştientizării lor pe piaţă.
Manualele de publicitate îndeamnă noile companii, atunci când îşi creează o identitate, să facă uz de toate cele trei elemente constitutive ale pachetului complet de identitate corporatistă. Puţini respectă însă această regulă, majoritatea celor care apelează acum la agenţiile de publicitate preferând doar două: siglă şi slogan sau logo şi slogan. Ori e păcat. Pentru că apelarea la un pachet complet oferă o varietate de posibilităţi de design pentru materialele de birotică şi cele promoţionale ale companiei.
Un exemplu reuşit de branding, din punctul nostru de vedere, este cel al companiei CPA – Centrul de Performanţă Antreprenorială: