Secretul cresterii vanzarilor in eCommerce, dezvaluit la Cluj

„Gândim digital, dar livrăm analog”

În calitate de parteneri media la TeCOMM 2016, ne-am bucurat nespus să putem participa la evenimentul anului din Europa de Est. Cele mai inteligente și pragmatice creiere din sfera eCommerce au fost prezente la sfârșitul lunii octombrie a.c., pentru a ne vorbi despre modul în care tehnologia influențează afacerile din prezent. Iar printre speakerii de anul acesta ne-am bucurat să-l revedem pe băimăreanul Cosmin Dărăban (CEO & Co-founder Silkweb), care de peste 16 ani aduce performanță în domeniul vânzărilor online din România și nu numai.
paul-papadimitriou
* Paul Papadimitriou

Una dintre cele mai evidente concluzii ale conferințelor organizate în perioada 25-26 octombrie, în capitala Ardealului, a fost că tehnologia reprezintă astăzi aliatul de nădejde pentru inovaţie şi evoluţie în online, deși nu poate acoperi complet experienţa de eCommerce. „Gândim digital, dar livrăm analog!” este sfatul pe care Paul Papadimitriou, fondatorul Intelligencr, alături de profesioniştii în eCommerce prezenţi la TeCOMM eCommerce Conference&Expo, îl oferă pentru captarea audienţei şi crearea experienţei potenţialilor clienţi.

Umanizând digitalul creăm poveşti cu impact puternic în comunitate

Experienţa de consumator s-a schimbat odată cu tehnologia, a cărui impact devine vizibil în fiecare zi. „Tehnologia este peste tot, iar experienţa de consumator s-a schimbat în timp. Oamenii nu mai simt nevoia să fie proprietari, ei înţeleg că se pot folosi de bunurile altora pentru a rezolva o situaţie”, declară Paul Papadimitriou. „Experienţe! Oamenii vorbesc despre asta. Ne amintim experienţe şi nu tehnologie pentru că ne place să credem că suntem singulari, avem nevoie de experienţe. Este totul despre călătorie!” – continuă Papadimitriou, speaker în cadrul evenimentului TeCOMM eCommerce Conference&Expo, ce a avut loc la Cluj-Napoca în 25-26 octombrie, reunind peste 300 proprietari ai magazinelor online.
tecomm-2Deşi tehnologia aduce beneficii constante fiecărui utilizator, profesioniştii în comerţul electronic încearcă să găsească metode de a crea experienţe departe de lumea virtuală. „Trebuie să ne raportăm la frumuseţea care ne înconjoară, nu să le arătăm lumea pe o tabletă”, a declarat Jonathan Chippindale, directorul renumitei companii de marketing Holition cu sediul în Marea Britanie. „Online-ul acoperă doar o parte din client. Trebuie să fii omnichannel”, a declarat Florinel Ioan Chiş, director executiv Asociaţia Română a Magazinelor Online.

Mă bucură eforturile de omnichannel, realizate de câţiva jucători cunoscuţi, în ambele sensuri. Avem şi retaileri offline care au investit foarte mult în online şi acest lucru se vede prin traficul generat (şi nu numai), dar şi explozia altora din online în offline prin numeroasele soluţii de pick-up point-uri deschise în ultima perioadă”, a declarat Ionuţ Grossu, managing director şi cofondator Service Return.

În retenţie, totul se rezumă la încredere, respecţi promisiunea şi admiţi greşelile

Retenţia clienţilor şi realizarea conversiilor în online a fost unul dintre subiectele dezbătute în cadrul evenimentului TeCOMM eCommerce Conference&Expo. Printre motivele care îi determină pe vizitatori să devină clienţi se numără, conform lui Florin Filote (Marketplace Director, eMAG), „bucla infinită de recomandări”: „1.200.000 de produse la momentul actual. Eu cred că elementul esenţial este încrederea pe care serviciile adăugate o dau clientului. În baza lor face cumpărături şi lasă feedback pozitiv.”

Pentru a înţelege feedback-ul clienţilor este nevoie de o monitorizare constantă şi o echipă care să rezolve probleme utilizatorilor online care doresc să cumpere produsele companiei. Mitch Goldman consideră că „industria de eCommerce se raportează la nivelul de cumpărături”, iar pentru a transforma un vizitator în client, 95% contează informaţiile despre produs. Proprietarii unui magazin online trebuie să îşi cunoască clienţii, să fie sinceri cu aceştia, să aibă o consistenţă în comunicare, să fie autentici şi conectaţi emoţional cu clienţii – sunt câteva dintre concluziile sesiunii de debate pe tema „10 lucruri esenţiale pe care magazinele online le ignoră”.

Călătoria consumatorului între device-uri, preocupare constantă în eCommerce

Vânzările online prin intermediul aplicaţiilor mobile au crescut semnificativ în ultimii ani, se arată într-un studiu realizat de shopify.com la nivel global. Dintr-un total de 100% vânzări înregistrate electronic, 50,3% din comenzi sunt realizate prin intermediul unui gadget mobil de ultimă generaţie, semn că una dintre noile tendinţe în eCommerce este cea de mobile.
tecomm-1„Nu există nimic mai frustrant în eCommerce decât să dai click pe orice şi să ajungi pe un site care nu este mobile friendly”, a declarat Cătălina Ionescu (client partner eCommerce CEE la Facebook) ce a deschis cea de-a doua zi a evenimentului TeCOMM cu workshopul pe tema „How to sell more through storytelling”, vorbind despre libertatea utilizatorului de a alege între mai multe platforme.

Cu toate acestea, ratele de conversii pe mobil sunt foarte mici comparativ cu desktopul, a declarat fondatorul aplicaţiei mobile de fashion Stylect, Giacomo Summa. Cu peste 1 milion de descărcări, aplicaţia mobilă Stylect a fost desemnată de Apple ca fiind printre cele mai bune aplicaţii din 133 ţări şi printre cele mai bune aplicaţii în Italia, Germania, Austria sau Polonia în 2014. Giacomo Summa a activat în companii de renume precum Google sau Rocket Dafiti.

Timp de două zile, peste 300 de specialişti din domeniul comerţului electronic s-au reunit în cadrul evenimentului TeCOMM, dedicat 100% comerţului electronic. Sub tematica „Sell them your story!”, peste 30 de speakeri au susţinut, în cadrul celei de-a 9-a ediţii, prezentări şi workshop-uri urmate de sesiuni de dezbatere pe teme de interes precum „10 lucruri esenţiale pe care magazinele online le ignoră” sau „Sell Them Your Story!”

Prezentări legate de creşterea companiilor, inovaţia în business, aplicaţiile mobile dezvoltarea platformelor de eCommerce au fost susţinute de speakerii Ivan Imhoff (Fondator House of Kaizen), Hando Sinisalu (CEO Best Marketing International), Alexander Goesswein (Managing Director Criteo), Maarten Deboo (CEO Baldwin), Urs Eros (Manager Registry Operations InternetX), Mihai Pătraşcu (CEO&Cofounder evoMAG), Cristian Ignat (Chief Canopyst Canopy), Toma Matei (Head of Commercial Ve Interactive), Roxana Petre (Business Developer Manager Mastercard), Sergiu Neguţ (Dean MSRM), Lucia Ciucă (Managing Director Quantum Data Science), Victor Tighinean (General Manager KRM), Ovidiu Joiţa (Owner iAgency), Marius Costin (Coutry Manager PayU), Horia Grozea (Director Online&Mobile Payments Netopia), Marius Deak (Founder&CEO Avandor), Cătălin Popa (Azure Business Development Manager Microsoft), Radu Bălăceanu (Managing Director Foodpanda), Florin Filote (Marketplace Director eMAG), Alexandra Crăciun (Communication Consultant).

Start-up Area, secţiunea dedicată celor aflaţi la început de drum în comerţ online

14370387_1180411272049056_4028454996749399861_n
Speaker-ul internaţional Maarten Deboo (CEO Baldwin) a discutat despre cum poţi creşte rata de conversie, iar Attila Birtha (Managing Partner Proclick) a prezentat paşii necesari începerii unei afacere în online. Călin Biriş (Digital Director Loopaa Marcom) a susţinut workshopul pe tema Branding and Marketing my eCommerce business, iar Cosmin Dărăban (CEO&Co-Founder Silkweb, companie cu sediul în Baia Mare) a prezentat modul în care o companie poate să-şi formeze şi să-şi menţină relaţia cu clienţii.

TeCOMM eCommerce Conference&Expo a reunit în ultimii 5 ani în Cluj-Napoca peste 1.400 de participanţi şi a inclus peste 250 de prezentări, workshopuri şi dezbateri susţinute de peste 180 de speakeri naţionali şi internaţionali. Evenimentul este organizat de Libero Events, agenţia de evenimente şi PR, B2B şi B2C, sub semnătura căreia au loc conferinţe şi workshop-uri: The Woman, HR Summit, TeCOMM, MarkDay, Architecture, Software Architecture Day, Digital Travel Forum, Fiscalitate 24.7, Cluj Sales Conference, Signal Connect, dar şi târguri: Touristica. Ultimele înscrieri la ediţia din această toamnă continuă pe site-ul oficial al evenimentului: www.cluj.tecomm.ro.

More from our blog

See all posts