Pentru o companie este important să livreze produse sau servicii de calitate, care să satisfacă nevoile oamenilor și pentru a construi și câștiga încrederea în ceea ce le oferi. De aceea, este o provocare să reușești să atragi clienți sau chiar mai mult, să îi păstrezi.
Pentru a ține pasul cu noile tendințe și cu nevoile consumatorilor, este nevoie să adopți strategii de marketing bazate pe client. În acest sens, vă prezentăm mai jos câteva strategii eficiente pentru atragerea și fidelizarea clienților.
- Ține cont de cerințele consumatorilor și răspunde acestor cerințe
În ziua de azi, nu mai este de ajuns să te promovezi prin pliante sau promisiuni atractive. Consumatorii doresc să se identifice cu ceea ce le oferi, de aceea trebuie să le creezi o experiență de cumpărare, să stârnești o emoție sau o conexiune cu produsul/serviciul companiei tale, pentru a-și dori să cumpere de la tine ceea ce au ei nevoie. Dacă un client este satisfăcut, de aici poți construi procesul de fidelizare al acestuia, trecând în revistă următoarele sfaturi.
- Alege un program de loializare potrivit pentru clienții companiei tale
Pentru a-i păstra pe cei care deja sunt clienți frecvenți, poți să le acorzi unele facilități precum cardurile bonus sau de loializare. Acestea se practică de o gamă largă de domenii (de la cafenele, la bănci) și sunt foarte bine primite de clienți. De exemplu, poți oferi puncte de fidelitate, pentru fiecare achiziție sau le poți oferi posibilitatea de a dona aceste puncte. Poți oferi anumite beneficii sau premii, odată ce au trecut de un anumit prag de puncte, stabilit de companie. Această metodă de fidelizare îți oferă oportunitatea de a urmări vânzările către clienți și de a personaliza ofertele către aceștia.
- Suprinde-ți clienții în mod plăcut și neașteptat
Aici vorbim de multe detalii mici, care vor face cu adevărat diferența. Dacă metoda de fidelizare prin intermediul cardurilor de fidelitate este foarte răspândită, poți plusa cu o mică atenție pe care o dai unui client sub forma unui mesaj de mulțumire, o urare de ziua de naștere sau un cadou la o comandă. Oricât de neînsemnat sau puțin costisitor ar putea părea gestul, pentru un client contează foarte mult.
Arată-le clienților că nu dorești doar să le vinzi ceva, ci dorești să stabilești o legătură cu acesta și că apreciezi faptul că te-a ales pe tine, deși pe piață mai există și alți concurenți care oferă soluții similare.
- Fă-ți o primă impresie memorabilă, chiar de la primul contact/prima comandă
În acest caz dorești să faci o impresie bună. Dorești ca acest client să devină fidel. De aceea, este o situație perfectă pentru a-i trimite un mesaj de mulțumire pentru comanda lui sau pentru a-i trimite câteva mostre sau materiale adiționale pentru produse/servicii similare pe care le promovezi, care ar putea să-i fie de folos.
Dacă dorești, poți chiar să personalizezi cadourile oferite sau mesajele, pentru a-l face pe client să experimenteze o emoție, pentru a-l face să simtă că este important pentru compania ta.
- Creează un site oficial al companiei ușor de parcurs și de înțeles
În aceste timpuri, internetul este principala sursă de informare pentru oameni. La fel este și pentru potențialii clienți. Aceștia află mai multe despre companie sau despre produsele/serviciile la care ar putea apela. De aceea, este vital să îți construiești o imagine bună online și să creezi un site bine pus la punct, ușor de parcurs, care să conțină toate informațiile pe care le poate căuta potențialul client. Fii atent la detalii. Acordă o importanță sporită conținutului și imaginilor, împreună, acestea pot determina o persoană să treacă la acțiune, cumpărând de la compania ta, sau poate să îl respingă.
Pe lângă toate acestea, un lucru esențial este să împărtășești informații corecte, complete și să fii întotdeauna interesat de ceea ce îl atrage pe consumator.
- Cere un feedback din partea clienților
Pentru a ști ce funcționează și ce trebuie îmbunătățit, îți recomandăm să ceri în permanență feedbackul clienților. Poți realiza chestionare, sondaje de opinie sau recenzii ale clienților. Astfel, vei afla ce preferințe au, ce le place la ceea ce le oferi, ce ar dori în plus. O informație în plus este mereu binevenită.
Mare atenție însă, colectarea de informații și date personale trebuie realizată conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia și prelucrarea datelor cu caracter personal (GDPR). Astfel, orice colecare de informație trebuie făcută cu acordul exprimat al persoanei vizate.
Odată aflate aceste informații, ține cont de ele și implementează-le, pentru a ține pasul cu tendințele, cu necesitățile și dorințele clienților.
- Comunică cu clienții pe rețelele de socializare
Interacționează cu oamenii. Arată că ei sunt o prioritate pentru companie. Astfel, se poate apela la video-uri de prezentare, la sesiuni live, la postări interactive și articole interesante, pe care oamenii le vor aprecia cu siguranță. Prin aceste modalități le poți aduce în atenție, într-un mod plăcut, detalii legate de evenimente, lansări de produse/servicii sau orice alte informații pe care dorești să le promovezi și să le împărtășești cu oamenii.
Fiecare dintre aceste metode de fidelizare a clienților construiesc încrederea clienților în companie și în ceea ce le oferă aceasta. Dacă compania reușește să livreze în mod constant ceea ce promite și acordă o importanță deosebită oamenilor, opiniilor și nevoilor lor, va reuși să le câștige încrederea și să se poziționeze pe un loc fruntaș în topul preferințelor lor. Aceasta este fidelizarea adevărată.
Sursa informațiilor din acest articol: https://www.wall-street.ro/special/smartbusiness/230027/strategii-de-fidelizare-a-clientilor.html