Puterea marketingului emoțional: cum determini un consumator să aleagă produsul tău?

Într-o perioadă în care marketingul înflorește, iar companiile apelează la informații prețioase, pentru a-și câștiga și fideliza clienții, descoperim noi metode de a avea succes în acest domeniu. Iată câteva informații despre marketingul emoțional și ce poate face cu adevărat, pentru a-i face pe oameni să îți aleagă produsul/serviciul tău, în detrimentul altora similare, deja existente pe piață.

Specialiștii în marketing știu că comportamentul clienților este condus de o combinație între gândire rațională și emoție pură. Mai mult, 95% dintre oameni iau decizia dea cumpăra, fiind mânați de un impuls emoțional.

În prezent, o ofertă bună de cumpărare nu mai este suficientă pentru a fi deasupra concurenței. Ceea ce poate fideliza clientul este latura (ancora) emoțională atașată produsului vândut.

„Dacă acceptăm că brandul este un set de amintiri în mintea consumatorului, atunci acceptăm și că tot efortul de marketing este menit să creeze o memorie a brandului. Odată create aceste tipare ale memoriei brandului, creierul nostru le va activa în mod inconștient, ori de câte ori va fi nevoie”, spune Bianca Preda, trainer și specialist în marketing emoțional.

 

În crearea unei campanii de marketing de succes, este esențial să ții cont de marketingul emoțional. Acesta conferă indicii subtile și face asocieri subti, care influențează direct consumatorii la nivel subconștient.

Iată câteva principii ale marketingului emoțional, ce pot fi aplicate în business, pentru a construi o campanie de marketing de succes:

  1. Concentrează-te pe consumator, nu pe brand.

Cunnoaște-ți publicul țintă al campaniei. Intuiește aspirațiile, valorile, nevoile consumatorilor și folosește-te de acestea în construirea mesajului. Folosește-le ca argumente în luarea deciziei de cumpărare. Astfel, te raportezi la potențialul client, nu la brand sau companie.

  1.  Folosește beneficiile emoționale drept argument în vederea acceptării produsului, serviciului propus.
  2. În crearea mesajului campaniei de marketing în promovarea produsului/ serviciului, apelează la ancore emoționale, pentru ca acel potențial client să se identifice cu acesta. Cele mai puternice sunt familia, siguranța, stabilitatea, succesul, controlul asupra destinului propriu, inteligența, curajul etc.
  3. Adaptează discursul și mesajul promoțional ținând cont de nevoile personale ale consumatorului și construiește-l pentru a răspunde acestor nevoi.

Atunci când îți contruiești o campanie de marketing, ține cont de faptul că oamenii nu cumpără de fapt produse sau servicii, ci ei cumpără satisfacția unei nevoi pe care ele o împlinesc.

Avantajele includerii marketingului emoțional în construirea campaniei de marketing a produsului/ serviciului:

  1. Este o metodă pe care o aplici pe termen lung, iar implicarea și dezvoltarea emoțională fidelizează clientul. Fidelizarea clientului este mai puțin costisitoare decât obținerea unui nou client.
  2. Consumatorul fidel se identifică cu brandul companiei, împărtășind experiențele sale legate de produs cunoscuților săi. De aici și oportunitatea unor noi clienți.
  3. Oportunitatea de a vinde mai multe produse. Clientul capătă încredere pentru a încerca și alte produse ale companiei, raportându-se la experiența pozitivă precedentă.

Marketingul emoțional permite întărirea relației client-companie, iar mesajul construit va fi unul personalizat, individualizat, generând fidelizare, iar brandul va căpăta credibilitate, notorietate și profit. Marketingul emoțional este esențial în construirea și întărirea unui brand de succes.

 

Surse info articol:

http://www.psychologies.ro/cunoaste-te/dezvoltare-personala-cunoaste-te-2/elemente-de-marketing-emotional-2140355

https://www.iqads.ro/articol/38928/bianca-preda-trainer-marketingul-emotional-determina-consumatorul-sa-aleaga

More from our blog

See all posts